BasBQ
Beef en Steak

Lamgzaam in de WSM gegaarde lamsbout

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Een tijdje niet actief geweest op het forum maar nu weer terug. Ik had een mooie lamsbout meegenomen bij de Makro en wilde deze langzaam garen. Genoeg recepten voor high and fast maar dus niet voor low and slow.
Ik heb de bout eerst ontdaan van een teveel aan vet (de harde vetlaag) en vervolgens in drie ongeveer gelijke delen gesneden. Gemarineerd met
-olijfolie
-sinaasappelschil
-kaneel
-knoflook
-tijm
-rozemarijn
-peper en zout
Een uur of vier in de marinade laten liggen, daarna het vlees opgebonden.



De groenten


Vervolgens de WSM aangestoken. enkele stukken van een oud gebruikt eiken wijnvat en d op de brandende briketten en de stukken vlees erop.
Hebben ruim 4 uur op de WSM gelegen tot een kerntemperatuur van 62 graden.

??n van de drie stukken (1e 2 waren al op voordat ik aan een foto dacht)



Bij het lam een rode-wijnsaus met spekjes, honing,tijm, creme fraiche en sjalotjes.
Als groenten pastinaak, vergeten bieten en rode wortel.

Bordje (was al begonnen dus zag er niet zo mooi meer uit)


Kleur van de foto niet helemaal goed. Vlees was mooi ros?
Was een succes, vlees was smakelijk en heel erg zacht. Heb thuis te horen gekregen dat dit voor herhaling vatbaar is.
 
Mooi vlees, mooie run!
 
Lamsbout staat hier ook hoog op de lijst, geweldig lekker.
Mooie run!
 
Heerlijk vlees is dat toch, en voor wat die foto's betreft, misschien kun je de foto's in RAW maken. Dan kun je nadien de witbalans, en daarmee de kleuren nog iets wijzigen.
 
Ziet er smakelijk uit!
 
Ziet er heel erg goed gelukt uit hoor !
Lams staat hier ook erg hoog op de verlanglijst, als ik eens terug de tijd vind om een vuurtje te stoken in mijn Q...
 
Ziet er goed uit en lamsvlees is heel smakelijk.
 
Mooi gerechtje!
 
Mooi gedaan
 
Ow....lam van de Q :p
Een mooi stukje vlees en erg smakelijke foto's. Kan niet wachten tot de lente met al die mooie verse lammerjes in de wei :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan