BasBQ
Beef en Steak

Krak........en toen wastie stuk :(

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Gisteren bij het schoonmaken van mijn Primo viel me in ene op dat er rare scheur in de firebox zat;  :(

Schade%20Primo1.jpg


Schade%20Primo2.jpg


En bij nadere inspectie zat er nog eentje in;  :-/

Schade%20Primo3.jpg


Ik vermoed dat dit onlangs gebeurd is omdat de scheur nog aardig wit van binnen is, en zo'n grote scheur was me vast al veel eerder opgevallen. Gelukkig heb je 20 jaar garantie op het keramiek dus ik ga er van uit dat dit onder garantie vervangen wordt. Nu de reactie van Primo maar even afwachten.......

 
Aii, altijd jammer... Ondanks het feit je weet dat dit er ooit van gaat komen bij fireboxen welke uit 1 geheel bestaan....

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de service!
 
Altijd vervelend, maar wat ik tot nu toe te horen heb gekregen van mensen die gebruik hebben gemaakt van de service van Primo was erg positief :)
 
Jeetje, dat vind ik momenteel toch nog wel een van de nadelen van Primo. Je zou denken dat Primo een keer iets bedenkt waardoor dit minder voor gaat komen. BGE heeft een snede in de firebox. Kamado Joe heeft in de nieuwe modellen ook een firebox uit meerdere panelen.
De garantie-afhandeling mag dan als "erg positief" worden ervaren, maar als consument heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin om daar gebruik van te moeten maken.
 
Het is en blijft keramiek. Dat kan gewoon scheuren. Bij mijn BGE heb ik ook al een barst in mijn deflector gehad. Werd gelukkig snel en kostenloos vervangen. Ik denk dat dat bij Primo niet anders gaat.
Bij een vriend van me is er zelfs eens een hele scherf van zo'n 4 cm van de bovenkant af gesprongen. Waarschijnlijk omdat hij 'm na wat natte wintermaanden te snel heet had opgestookt. Ook dat vervangen ze kostenloos.
Gelukkig kan dat soort ongemak niet op tegen de lol die je van zo'n BBQ hebt.
 
Heb ik ook gehad met de fire box van mijn Primo Oval XL, fotootje gestuurd naar mijn leverancier (Harm Scholte van MEER BBQ)
En een nieuwe Firebox gekregen onder garantie.
De Crack in mijn oude fire box was niet zo groot als die van jou, dus heb ik nog 2 jaar met de oude firebox kunnen doorwerken.
De oorzaak bij de  crack in mijn fire box was een te krap kolenrooster, er zat bijna geen speling tussen firebox en kolenrooster
gietijzer zet uit door de warmte en drukt je fire box kapot. het design van de nieuwe kolenroosters is dusdanig veranderd dat er meer spelling zit tussen rooster en firebox zodat het rooster kan uitzetten zonder de fire box kapot te drukken.
Ook fysiek ziet het nieuwe rooster er anders uit, hij is ook een stuk dikker (dikke opstaande rand) dan de oude roosters.
 
Heb jij ook een nieuw kolenrooster gehad, want anders heb je kans op nog een keer een kapotte firebox.
 
Nosmo zei:
Heb jij ook een nieuw kolenrooster gehad, want anders heb je kans op nog een keer een kapotte firebox.

Ik heb in het begin wat kleine probleempjes gehad die allemaal via garantie netjes zijn verholpen.
De metalen band van het deksel zat waarschijnlijk op een kleine uitstulping van het keramiek van de deksel waardoor er een klein stukje was af gechipt.
puur cosmetisch maar ik heb wel een nieuw deksel gekregen, toentertijd zat de schoorsteen gezekerd met een boutje en een moer. maar Primo heeft een serie gehad waarbij de bout niet links maar rechts zat, dus ook toen een nieuwe schoorsteen gekregen, het kolenrooster was blijkbaar gevallen tussen fabricage en levering aan mij en daar zat een scheurtje in (gietijzer kan qua vallen/stoten echt niet veel hebben) dus die heb ik ook nieuw gekregen.
Het nieuwere rooster was al iets kleiner als het oude dus ik denk dat de fire box toen al een opdonder heeft gekregen want met het nieuwere rooster heeft de oude fire box nog 2 jaar dienst gedaan.
Een scheurtje in de fire box is wachten op groter want door het vocht en in de winter de vorst wordt door bevriezing een scheur alleen maar groter, toch heeft hij het nog ruim 2 jaar volgehouden.
Vorig jaar heb ik na ruim 4 jaar het kolenrooster zelf vervangen, die zag er niet meer uit, was door hitte en vele malen gebruik gewoon op.
Het nieuwe kolenrooster ziet er echt veel robuuster uit dan het oude.
Heb nog ergens een foto van beide moet ik even naar zoeken.

 
gevonden, hoef niet te zeggen welke nieuw en welke oud is ;)

Primo%20kolenroosters_zpsfsd6fzei.jpg
 
Dat is balen. Als ik het zo lees gebeurt het dus wel eens wat vaker. Ik ben benieuwd naar de service (wat zo te lezen ook wel goed zit). Schrik er wel een beetje van maar ben er nog steeds van overtuigd dat die Primo er bij ons komt!
 
Bij mij ook gebeurt in de VS kreeg direct een nieuwe gemodificeerde fire  box opgestuurd met ingeslepen sleuf aan voorzijde van de fire box. Moest wel zelf de verzendkosten betalen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
dat is even minder Piet, ik ga er van uit dat het netjes opgelost zal worden
 
BoyS zei:
Dat is balen. Als ik het zo lees gebeurt het dus wel eens wat vaker. Ik ben benieuwd naar de service (wat zo te lezen ook wel goed zit). Schrik er wel een beetje van maar ben er nog steeds van overtuigd dat die Primo er bij ons komt!
Het is gewoon een wereld BBQ en je hebt 20 jaar garantie op het keramiek ik kan voorlopig nog 15 jaar vooruit. ;)
Overigens heeft Primo ook de Firebox aan een revisie onderworpen, er zit tegenwoordig een sleuf in de firebox die moet voorkomen dat er te veel spanning in het materiaal van de fire box komt.
 
Ewald zei:
gevonden, hoef niet te zeggen welke nieuw en welke oud is ;)

Primo%20kolenroosters_zpsfsd6fzei.jpg

Hi Ewald, waar heb je deze gekocht? thanks
 
Een paar maanden geleden heb ik een Primo XL gekocht. Ik heb geen nieuwe firebox bij gekregen maar wel de nieuwe rooster.

Zie link voor de nieuwe firebox: //uploads.tapatalk-cdn.com/20160818/f905f0142919fe430854dcd8b3936fce.jpg
 
Gisteren heb ik bericht gekregen dat de garantie aanvraag  is goedgekeurd en dat de nieuwe firebox onderweg is.  :D

Nog even wachten totdat hij er is maar tot zover ben ik niet ontevreden.
 
Vandaag was het dan zover;
Krak-1.jpg


Dit is het nieuwe type firebox met ingebouwde scheur.;)  Er is ook nog een nieuw kolenrooster onderweg, maar die krijg ik volgende week pas. In de tussentijd doe ik het nog maar even met de oude half doorgeroeste. :-S

Ook meteen maar even de thermometer vervangen. Nu zijn we weer even helemaal up to date.
Krak-2.jpg


Al met al prima service van Primo en Harm Scholte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan