BasBQ
Beef en Steak

Knorrejacht.

 
 

Mr D.J.

Kooltjesharker
Berichten
215
Zo ik begin dit draadje alvast mooi op tijd. Pulled pork is de bedoeling vandaag en morgen.
Ik moet er nu toch aan geloven. De picnic is namelijk ontdooid.
Wat gaan we doen..
De picnic ga ik zo schoonmaken. Wil ik injecteren. En ja hoor,daar is vraag 1!
Ik heb hier de Pork injection van Butcher bbq. Zakje poeder dus. Maar stiekem wil ik de injectie maken van het nu wel bekende pp wedstrijd recept.Probleem,hier geen appelazijn. Kan ik switchen naar witte wijn azijn?


Als rub gebruik ik Simply Marvelous Spicy apple Rub.
De saus word A de wedstrijdsaus B Bleus Hog of C Big Bob Gibson..

Eindsaus zoals in het wedstrijd recept.

Vraag 2.. Wel insmeren met mosterd,of niet? De een doet het,de ander weer niet..


Ik zal proberen jullie allemaal netjes op de hoogte te houden met plaatjes en praatjes.
En zo nu en dan vast ook wel een vraag...

Gr...
 
Derk Jan, als je Pork injection hebt kan je die gewoon gebruiken. Wil je de mix van noskos gebruiken zou ik gaan voor appelsap in plaats van witte wijn azijn.

Wel of niet insmeren met mosterd maakt niet veel verschil qua smaak, de rub blijft volgens sommige beter plakken met mosterd, maar ik gebruik het niet.

Succes
 
Leuk, knorremansenjacht, I love it en ga je vorderingen zeker volgen.
Vergeet niet om heel veel mooie plaatjes van de jacht te plaatsen  ;)
 
dat zijn de goede plannen,
succes met je pp
 
Oke. Thanx frits. Dan vervangen we de azijn door extra appelsap.. En de mosterd vergeten we dan ook maar..
 
Succes!
 
3,75KG schoon. Injecteren best lastig. Vrij complex stuk vlees met bot en al.
2n67xp5.jpg


In de rub. Zoals vermeld de Simply Marvelous Spicy apple.
2yxn5mh.jpg


Keuken smerig maken ging daarintegen prima...
Nu de rest nog. Alles heb ik her en der liggen. De Proq uit de schuur trekken,briketten zoeken en laden. De Digi-q nog monteren... Druk druk..
 
Yummieee, het begin is goed. Ik volg....
 
Vanuit een storm-, en regenachtig Hoogeveen schakelen we nu weer live over naar MrDJ voor het vervolg op de PP sessie :)
 
Live uitzending gaat verder ergens morgen in de ochtend.. Gaat u rustig slapen....
Dat ga ik ook zo doen...
 
Succes morgen!! Wij zullen ons weer voorbereiden op de watertanden!
 
Fire in the hole at 08:00
De q kwam maar moeilijk op temperatuur. Vandaag is de q temperatuur 115 graden. Dat is zijn eigen willetje denk ik. Komt niet echt hoger.
Misschien als het vlees wat op temperatuur komt (7 graden uit de koelkast) en wat droogt dat het wat hoger kan.

Maar goed.
10:00  115 om 29 graden.


eamich.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan