BasBQ
Beef en Steak

Kloenie's Weber tafel in de maak ( Update pagina 2, Deksel Houder )

 
 

kloenie

Stoker
Berichten
288
Was lekker aan het googlen naar wat Mods voor de bbq en zag al wat tafels voorbij komen.
Nu gingen ze hier ook lekker bezig met wat tafels, dus dan ik ook maar :D

Heb het ook snel aan mijn rug en de weber staat origineel toch wel heel laag.
Dus een tafel die wat hoger zou zijn met de weber er in was toch wel een must.

Maar dan het "design" net zoals andere in het hout of toch niet.
Heb/Had nog aardig wat metaal liggen, dus aan de slag gegaan met het metaal.
Op maat gezaagd, Beetje lassen, beugeltje er aan en na een 1,5 uur zat de bbq er al in.
Nu nog bedenken of ik er een aluminium of ijzeren plaat op wil, of toch ook voor het hout gaan.

Op of aanmerkingen mag altijd, en zeggen dat die mooi is mag ook :D
Moet hem natuurlijk nog wel schuren en in de primer zetten en dan bedenken welke kleur het moet gaan worden.

425IMG_20130102_150545.jpg

 
Het begin is er :) Ik wou dat ik kon lassen!
 
is altijd lekker als je bbq wat hoger staat, dat wil ik ook graag, handig als je kan lassen, kan je iets moois in elkaar plakken.
Mooi begin
 
komt nog aan de onderkant versteviging van poot naar poot, even dik als de poten zelf.
zodat ik daar ook nog een plaat op kan maken zodat ik wat opberg ruimte heb.
natuurlijk aan de linkerkant een haakje om mijn deksel aan op te hangen, en ergens haakjes voor mijn gereedschap.
aan de linkerkant onder de Q komt een plek waar ik een opvang bak aan kan hangen, zodat het as ook netjes weg kan.
( met het dekseltje wat er onder hing was het af en toe een ramp :D )
Ergens plek waar ik de starter kan ophangen.

Dus heb nog genoeg wat ik er op en aan kan maken.
Maarja dan de grote vraag...

Metalen of aluminium werkblad en dan mooie houten snijplanken.
of toch maar gelijk houten werkblad ( al kan ik dat natuurlijk ook altijd later doen, ben niet zo fan van hout )

morgen verplicht winkelen, dus geen tijd om te knutselen, vrijdag weer wat doen.
dan misschien weer wat pics.
 
Ik las met Co2, kan ik toch net iets mooiere lassen mee maken en ook het kleinere werk mee lassen.

Ik ren naar de schuur Voor een foto van de beugels.
( zeg er al vast bij dat deze nog niet 100% vast gelast zitten, dit ga ik vrijdag doen )

De beugels, zijn hoek steunen welke ik door midden gezaagd hebt.
dan 2 gebogen zodat ze het zelfde zijn
als je aan de voorkant van de tafel staat de linker en rechter eerst gedaan.
daarna opgemeten hoever de achterste en voorste gebogen moesten worden, zodat het allemaal redelijk gelijk zou zitten.

De pics:

hoeksteun gebogen en links en rechts vast gelast.
844IMG_20130102_202958.jpg


netjes op 30 cm van de achterkant, en netjes recht met een winkelhaak ( lijkt op de foto niet zo, maar is niet echt recht genomen hehe )
818IMG_20130102_203021.jpg


het makkelijke met metaal is, lassen buigen en klaar...
let op bij het plaatsen van de beugels voor de Q dat de deksel er nog wel oppast, deze gaat over de bbq heen...
Was het bijna vergeten... daarom loopt de beugel dus naar binnen.
653IMG_20130102_203013.jpg
 
Ziet er al leuk uit, succes.
 
Thanx voor de pics, ik wil van de zomer ook een tafel, maar wil eigenlijk ook mobiel blijven dus wil de Q ook snel in het onderstel kunnen zetten. Ik heb voor huis een mooie overkapping voor als het regent. Dus dit soort details zijn dan handig.
 
Heb er eerst een plank op gelegd om te kijken of die 4 kleine beugeltjes het gewicht van de Q wel aan zouden kunnen....
De Q zal dan ook nooit 70 kilo worden, dus ben er niet bang van.

Zelf ben ik niet van het er in en het er uit halen, krijg je toch krassen op je Q en dat zou zonde zijn natuurlijk..
 
Dat heb je mooi gemaakt, misschien een idee om een je Weber een upgrade te geven met een asbak?
 
Lekker bezig Kloenie.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat  :)
Maak er wat moois van h?.

Mac

O ja, Frits + 1 (als je het kan, zou ik het zeker doen  ;))
 
@frits, ergens in al mijn tekst staat er bij dat ik dat zeker wil proberen.

De buurman heeft nog een plaatwals staan, kan ik ook plaat rond maken, en dan een sleufje er in voor de regelaar moet te doen zijn...
en anders gewoon iets maken zodat ik er iets onder kan zetten.

Staat op de ToDo list, maar thanxs voor het mee denken.
 
Mooi gemaakt Kloenie !
Ik loop ook al een tijdje rond om zoiets in elkaar te knutselen, maar dan zal het hout moeten worden wegens 0,0 verstand van lassen.

Hangt je Weber dus gewoon met de handvatten op aan de beugels ?
 
Je kunt die aspan ook gewoon kopen hoor ;)
 
@kurre, je kan zien dat het handvat op de foto linksonder zit, deze zit niet vast.
De weber hang ik in de beugels, met het omgeslagen randje dat op je weber zit.
Zo zit die stevig vast, en mocht ik de weber mee willen nemen naar de buren/vrienden/etc is de weber er zo uit.

@Noskos, ligt er aan wat het kost ( heb je een linkje ? ) want maken is net zo leuk, aangezien ik toch heel veel plaat en vierkant heb liggen. maar als het een 10 of 20 euro is koop ik het wel ja.
 
Ik dacht dat ze 30 euro waren barbecueshop.nl had ze altijd.
 
Vandaag weer een uurtje bezig geweest.

Onderste gedeelte verstevigt/gelast.
Plaat gehaald wat het werkblad gaat worden, en ook plaat voor de onderste versteviging, kan ik dan ook nog wat op zetten.

Tevens genoeg plaat gehad om nog meer op de bbq tafel te maken ( laadjes of wat dan ook, bedenk nog wel wat )

op de foto ligt de plaat er gewoon even op, deze zondag even op maat maken.

315tafel1.jpg
 
Ga je die tafel als hij af is, ook nog een kleurtje geven?
 
de planning is nu :

Gat maken in het werkblad, zodat de bbq er in kan.
Dan alles kaal maken / gaatjes vullen / strak maken en in de primer zetten.
dan 1 of 2 keer er op bbqen zodat ik weet wat ik er nog meer in/op/onder wil.
en dan gaat die geschilderd worden, welke kleur weet ik nog niet.
moet wel wat frisse kleurtjes worden vindt ik..
 
Terug
Bovenaan Onderaan