BasBQ
Beef en Steak

Kleine varkenstukken bereiden

 
 
 

cold_as_ijs

Pitmaster
Berichten
745
Ik ben op zoek naar advies voor het bereiden van kleinere varkensdelen.
Ik heb schouderkarbonade en vrij dunnen ribben in de vriezer liggen. Deze kwamen van mijn Kune kune varkens (klein ras) en zijn dus niet heel groot. Nu weet ik dat het altijd aan te raden is om juist grote stukken te bereiden, maar dat gaat in dit geval dus gewoon niet lukken.

De varkenschouder weegt inclusief bot ongeveer 800 gram. Ik zou graag hier PP van willen maken, gewoon voor de knorrie natuurlijk :D. Maar als dit is af te raden dan zal ik het gewoon als braadstuk houden (kern 71).

De ribben zijn net aan een halve cm dik ofzo, dus super veel vlees komt er net van af. Ik zou dit in de snert kunnen gooien van de winter, maar op de bbq bereiden is natuurlijk leuker.

Hoe kan ik de bereiding van de kleine stukken het beste doen. Moet ik hiervoor juist lager in de temperatuur gaan zitten of juist hoger? Iemand tips wat het beste werkt?
 
Schouderkarbonades heb ik onlangs opgestapeld met plakken cheddar kaas ertussen en hierdoor heb je toch een groter stuk vlees dan losse karbonades. Die van jou zijn waarschijnlijk mooier dan de mijne en die waren al erg lekker geworden

IMG_1944.jpeg


 
je kan gewoon pp maken hoor. waarschijnlijk gaat het iets sneller omdat het kleiner is. en ik zou zeker voor injecteren kiezen.
de ribben gewoon bereiden zoals jij wilt. als je er spare ribs van wilt maken, gewoon doen. lekker de q op 110 en laat maar garen. 3-2-1 zal een beetje teveel van het goede zijn maar je kan natuurlijk ook 1,5-1-1 doen of zo. of 1,5-0,5-1.
succes
 
Ik krijg van mijn ouders vaak de ribben van het varken wat ze laten slachten. Hier zit ook veel minder vlees op als de echte spareribs.
Dit zijn dan ook allemaal al stukjes en deze bereid ik dan in de BBQ zonder in te pakken.

Rub erop op de BBQ 110graden en dan laten garen totdat ze gaar genoeg zijn naar je zin.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Helemaal top, precies wat ik wilde weten toch maar binnenkort de spullen uit de vriezer halen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan