BasBQ
Beef en Steak

Kleine beschadigingen na Snake in Weber Master Touch GBS

 
 

Pret1987

Vuurmaker
Berichten
60
Goede middag,

Van het weekend heb ik met trots mijn Weber Master Touch GBS 57 in gebruik genomen. Om low en slow wat ribs te maken had ik een mooie Snake gemaakt in de ketel. Tegen de wand van de ketel aan. Aan het einde van de rit maakte ik de ketel schoon en zag ik wat oneffenheden op de plekken waar de briketten (Weber) tegenaan hadden gelegen. Wat kleine bobbeltjes/verkleuringen. Zou dat kwaad kunnen? En is het dus verstandiger om de Snake los van de kant te leggen?

Edit:
Foto toegevoegd. En ik heb nog even gevoeld, het voelt gewoon een beetje ruw.
54f412c5de1164155482dd23189d4a9d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even los van de vraag of het schade kan zijn. Maar waarom poets je een kolelenbak van een bbq?
 
Even los van de vraag of het schade kan zijn. Maar waarom poets je een kolelenbak van een bbq?
Uhm, niet. Alleen om te kijken of het weg ging. En de mogelijke beschadiging te laten zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Het lijkt me toch echt heel sterk dat je het emaille van een weber met wat kooltjes kunt beschadigen. Als dat zo is lijkt het me een productie fout en zou ik reclameren. Emaille moet m.i. gewoon glad aanvoelen als ik naar m'n pannen kijk. Dat gezegd hebbende, ik heb zelf geen Weber dus geen ervaring mee helaas
 
Kan het geen aanslag van de briketten zijn?
In mijn weber zit ook van alles tegen de wand aangekoekt.
Emaille kan redelijk wat hebben en briketten worden niet zo warm. Als het echt in de emaille zit heb je een productiefout te pakken.
 
Dank voor jullie berichten. Ik ga er nog eens goed naar kijken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
In het verleden, (ongeveer 9 a 10 jaar geleden volgens mij) hebben zich problemen voorgedaan met het emaille van enkele weberketels, maar dat waren echt cracks (scheurtjes) in de emaille, kan niet goed zien hoe deze beschadiging is
 
Je hebt het over een bobbel , dus ga ik er van uit dat het op de smalle zit,als dat zo is niks aan doen . Is gewoon "extra isolatie😏
 
uhm oke.. ik zou zeggen gewoon de fik er in...
 
Terug
Bovenaan Onderaan