BasBQ
Beef en Steak

KippendijCake

 
 
 
 

Maus

Stoker
Berichten
461
Ik had het al vaker voorbij zien komen, en daardoor al eens op mijn lijstje gezet. Tot nu toe was er niks van gekomen. Tot afgelopen week in mijn Mams een eigen koud gerookt stuk zalm bracht en zei mij er op wees dat ik nog een kilo kippendijvlees bij hun in de vriezer had liggen, Oeps helemaal vergeten.

Dus mee genomen, en meteen goede reden om er iets mee te gaan doen. Een kippendijcake.

Ik ben begonnen met het vlees in de marinade te zetten, met het recept van DanBras. Die heb ik 24 uur laten in trekken.
2p6xlxy6a9j.jpg

Vanmorgen begonnen met het cakeblik te vullen, eerst het onbijtspek erin.
zu1egbnh.jpg

Ondertussen had ik eerst al paprika en uitje gesneden, en die heb door de kippendij en marinade gedaan. En daarmee het blik gevuld.
ecec12s6o.jpg

En toe op het Eitje
ozfm6v.jpg

Hij is nu bijna op de tempratuur dat ik hem uit het blik ga halen, en kan beginnen met "aflakken". Ik houdt jullie op de hoogte.

En tempratuur bereikt. Zo eens aansnijden en proeven. Eerst nog even laten rusten.
sezszd2asqer.jpg

 
Ziet er lekker uit
 
Kippendijcake wordt hier best wel veel aangevraagd door mijn wederhelft. En terecht, want lekker!
 
Ziet er heerlijk uit. Op de to-do-lijst.
 
Ziet er lekker uit weer een op de todo lijst

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Die ziet er goed uit hoor. En mooi heel gebleven. Dit lijkt me zo leuk om eens te maken. Heb je nog foto?s van de doorsneden?
 
Bram zei:
Die ziet er goed uit hoor. En mooi heel gebleven. Dit lijkt me zo leuk om eens te maken. Heb je nog foto?s van de doorsneden?
Snel van je to do list halen, en gaan maken, echt een aanrader. Hij was zeker mooi heel, had ik niet verwacht. Dacht dat hij wel doormidden zou "breken".

Ik had wel een foto. Maar ik ben hem kwijt.  :|
 
Terug
Bovenaan Onderaan