BasBQ
Beef en Steak

Kippendij met noodles

 

MarcoPK360

Kooltjesharker
Berichten
108
Omdat ik gisteren mijn Thermapen binnen kreeg, moest ik uiteraard een goede reden bedenken om hem te testen.
Dus kippendij laten ontdooien, in de ketjap met SPG van Kosmos en dat rustig 6 uurtjes laten werken.
Bastard naar 200 graden gebracht, en de kippendij rustig naar 75 graden gebracht kern.
Noodles van Maggi, met een gesneden lente ui erbij om het een simpel (maar wel erg lekker) gerecht te maken. Zelfs mijn dochter zat te smikkelen van de kippendij :)

Eindresutlaat.jpg


Kippendij Q.jpg


Kippendij vooraf.jpg


Thermapen.jpg
 
Mooi de snelste thermapen, en heerlijk gerecht.
Ik had deze kerntemp meter gewoon als eerste moeten kopen. Ik heb destijds zo'n goedkoop ding gekocht in een dagdeal voor EUR 5,- bij Vuur en ROok. Maar die was zo enorm traag. en laatst viel die uit elkaar toen ik een test deed met pulled pork hoe mals hij was, dus wist ik dat ik gewoon deze moest nemen. En in de aanbieding voor EUR 49,95 was het helemaal snel besloten :).
 
Dus met deze thermometer moet je om de 5 a 10 min gaan prikken? Beter dan geen BT/wifi thermometer gekocht?
 
Op een gegeven moment weet je wanneer iets bijna klaar is, dan kan je de kern meten. Voor h&f doe ik ook pas op t eind meten. Bij de l&s doe ik meestal de grilleye pro WiFi zodat ik ook weet wanneer iets in de stall komt. En het gerecht ziet er lekker uit btw. Simpel en lekker, daar hou ik van.
 
Voila, daar is mijn antwoord :).

Heb al spijt dat ik die Grilleye niet gekocht heb. De Inkbird weekt wel prima, maar wifi was toch beter geweest ipv enkel BT.
 
Ik gebruik de Cookperfect voor low & slow inderdaad. bij h&f doe ik ook aan het einde de temp meten. Precies zoals Smokey p ook doet :)
 
Kippendij lekker hoor... beter die blauwe gekocht, iets duurder maar veel sneller!
 
Kippendijen altijd lekker.
En een thermapen moet je gewoon hebben. Ideaal.
En super snel ook, die rode
 
Kippedijtjes. Altijd lekker. :)
 
Kippendijen van de Q zijn super. Deze oosters geïnspireerders versie zeker. Moet smullen geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan