BasBQ
Beef en Steak

Kipburger met Cajunsaus

Captain

Sprokkelaar
Berichten
27
Gister een snelle maaltijd van de BBQ, Kipburgertjes met Cajunsaus.

400 gram kippengehakt met wat kruiden (zout, peper, knoflookpouder & paprikapoeder (gerookt) en wat broodjes.

De BBQ vol gas opgestookt en de geplette burgertjes er op. Broodjes erbij om deze wat knapperig te krijgen.

De saus had ik nog over vanuit het boek van Jord Althuizen. Cajunsaus. Erg lekker en omdat hij een week in de wekpot had gezeten mooi van structuur.

2 wat grotere burgers en 1 voor de kleintjes van 1 & 3 jaar oud :)

Bier van de dag: Mooie Nel van de Jopenbrouwerij in Haarlem. 👌

Eet smakelijk!

Kipburger bbq1.jpg
Kipburger bbq.jpg


Kipburger pres.jpg
 
Aan het broodje te zien was het echt vol gas
Maar had wel gelust
 
Ziet er heerlijk uit.

Ligt de rooster nu op het laagste niveau bij jou toestel? Bij mijne KJ is gelijk met de deksel het hoogste niveau en kan ik hem nog wat lager leggen.
Dat is me gezegd om op het laagste niveau te grillen. Hoger niveau is voor andere toepassingen. Echter nog niet mee zitten testen wat de verschillen zijn. Vandaar dus mijn vraag.
 
Zo dan. Dat zijn nog eens heerlijke foto’s. Die laatste plaat is heel mooi. Kan zo mee in de fotowedstrijd van deze maand.
Krijg er gewoon honger van
 
Ziet er heerlijk uit.

Ligt de rooster nu op het laagste niveau bij jou toestel? Bij mijne KJ is gelijk met de deksel het hoogste niveau en kan ik hem nog wat lager leggen.
Dat is me gezegd om op het laagste niveau te grillen. Hoger niveau is voor andere toepassingen. Echter nog niet mee zitten testen wat de verschillen zijn. Vandaar dus mijn vraag.
Mijn rooster ligt in de platesetter (zonder stenen). Dit is makkelijker met eruit halen, anders ligt deze koud op de ring. Ik vind persoonlijk dit makkelijker. Afhankelijk van de hoeveelheid kolen kun je de hoogte inschatten. Hij was nu heet zat. Dome temp van rond de 270 graden.
 
Zo dan. Dat zijn nog eens heerlijke foto’s. Die laatste plaat is heel mooi. Kan zo mee in de fotowedstrijd van deze maand.
Krijg er gewoon honger van

Tnx! Ik ga vanavond de foto wedstrijd bekijken. Zaterdag middag gaat mijn lunch op de bbq en zondag een lange sessie denk ik.
 
Dit ziet er prima uit.
Zou graag samen met Bram & @rno aanschuiven.
 
Mooi broodje. Zal ook eens een kipburger gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan