BasBQ
Beef en Steak

Kip, we noemen haar in dit geval Flappie....

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Goedenavond mede Qers.

Het ontbreekt me de laatste tijd aardig aan inspiratie om een heel verhaal te tikken, maar eenmaal bezig is dat toch weer erg leuk.

Goed, wat is het verhaal nou, ok, de kinderen willen een konijn en ik zei: ok, ik heb er nog wel 1 in de vriezer...
Dèèèttttt doe normaal... ok. Normaal (lastig)

Dusss op een dag gingen we dan "kip" eten (flappie)

Ik had al een beetje ingelezen hoe Flaps te bereiden, grillen op de BBQ kwam ik weinig positiefs tegen, verhaal va @noskos paar keer gelezen en de moed zakte wat in de badslippers...

Een DO heb ik niet en hele heisa met stoofpotje maken had ik geen zin aan, kip hoort niet in een stoofpotje toch? (Moest wel echt lijken voor de kinderen )

Dussss. Wat te doen. Maar het idee voor een soort sparerib 3-2-1 te gaan, ik dacht met mijn boerenwijsheid te gaan voor low and slow. Mooi in de kruiden gezet en op kamer (camping) temperatuur laten komen.

39bf5770a8abbcb971446b0c2e63655f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hopla op de Treager op 107 graden en wachten maar tot het vlees op het botje kroop, daarna ingepakt met dik aluminiumfolie met roomboter en een fles tripel er in leeg gegoten.
Ik had gelezen dat stoofpotjes vaak met bier worden gedaan, dus dat maar gecombineerd met mijn 3 2 1 idee.

Weer mooi tijdje wachten met het nodige spoelwater.

Uitgepakt en weer op de Treager en ingesmeerd met Ketjap, waarom ketjap? Weet ik niet, moest van mijn hoofd, soms denk ik geniale ingevingen te hebben, en het heeft goed uitgepakt.

Toe die klaar was kon ik de botjes er zo uitrekken en de smaak was echt super.

De "kippepootjes" waren het allerlekkerst en eerlijk gezegd hebben we wat stukken va de borst toch in de prullenbak gegooid, echt droog.

9551be5fbf184df4a86ac7197bb4e14d.jpg
0f9efa030539ee35508cf18d8931132d.jpg
d465cc0fcc89bddce3d78e6d2baceb51.jpg


Dazu nog wat groente in de skilet, eerst ui en dun gesneden knoflook, daarna stukken champignons, tomaat, paprika met een plensje sojasaus en ketjap. We vonden het eerruugg lekker.





Tinus
2f37afc8d7fe0aae6cc5484104581c28.jpg


Dit was kip flappie avontuur. Vakantie komt eraan en hoop weer wat actiever te zijn.

Fijne vakantie allemaal en bedankt voor het lezen/reageren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben normaal niet zo van het "wild" behalve een gooie stoof, maar zo'n flappie kan ik nog wel eens proberen (als schoonvadert weer een met een vers geschoten... aankomt)
 
Het beestje een naam gegeven en het avontuur aangegaan

Zonde van de droge borst stukken
Volgende keer injecteren?
 
Ik moet toch denken aan een liedje en daar liep het niet goed af met flappie en zijn slachter. Het ziet er trouwens prima uit. K met ketjap nooit aangedacht. Ik zal mijn kip er eens een keer mee insmeren.
 
zo’n om gebouwde kip had ik wel mee willen proeven en je hebt er een mooi verhaal van gemaakt 😀😀
 
Het is zulk mager vlees dat het al snel droog wordt. Stoofpotje was nog mijn beste versie tot nu toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan