BasBQ
Beef en Steak

Kip, patat en appelmoes

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.846
Kip, patat en appelmoes πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

Persoonlijk hou ik niet van van hele kippen of kipfilet.... Te snel droog en bij hele kippen is of de borst te droog of de bouten niet ver genoeg maaaaaaar...

Coquellettes of poussins uit de Savel. Een speciaal mooi klein blijvend ras. Heeeeerlijk. Doordat deze een stuk kleiner zijn dan de gemiddelde kip, blijven deze ook malser, sappiger en garen ze gelijkmatiger.

De kippen in een rub gezet en hierna 25 min op 180 graden aan het spit tot kern 72 graden.
Nog even laten rusten, verse Vlaamse Zeeuwse frieten er bij en helemaal klaar.

Eenvoudig, maar super lekker.
En het overschot wordt gebruikt voor pulled chicken. πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

20210706_182905.jpg


20210706_181926.jpg


20210706_181700.jpg


20210706_181653.jpg


20210706_174339.jpg


20210706_172729.jpg


20210706_172234.jpg
 
Wow, dat ziet er machtig lekker uit.
 
Zo af en toe een "simpele" maaltijd is ook lekker (y) elke dag een 3 sterrendiner gaat ook vervelen toch ?

Mooie plaatjes, ik was graag aangeschoven.
 
Ziet er lekker uit, maar ik zou voor Vlaamse friet gegaan zijn. ;)
 
Ziet er heerlijk uit Remco.
Poussins zijn zo ontieglijk lekker, heb er hier nog 4 in de vriezer liggen.
Heerlijk bordje met de Friet erbij, de appelmoes mag je aan je dochter geven en de mais aan de kippen.;):ROFLMAO:
 
Remco, ik volg je en snap je helemaal... alleen dat overschot?
 
Lekker makkelijk maaltje gemaakt
2 kippies en dan een overschot? 😱

Mocht je toch weer eens een grotere kip op de Q willen dan misschien de borst een injecteren? Sinds ik dat uitgevonden heb geen droge borsten meer gehad πŸ˜‰
 
Mooie kippetjesπŸ‘ŒπŸ» En met friet, altijd lekker! Vraag me altijd nog wel af of het meerwaarde heeft om friet ook op de Q te bereiden.. Heb jij dit gedaan?
 
Remco, ik volg je en snap je helemaal... alleen dat overschot?
Lekker makkelijk maaltje gemaakt
2 kippies en dan een overschot? 😱

Mocht je toch weer eens een grotere kip op de Q willen dan misschien de borst een injecteren? Sinds ik dat uitgevonden heb geen droge borsten meer gehad πŸ˜‰

Die twee kipjes waren voor mij alleen πŸ˜‹.
Ok en drie happen voor de kidsπŸ˜‚.
Vind het zonde om dit voor maar 1 kipje te doen en ik wilde ook nog friet eten πŸ˜‰.
Mooie kippetjesπŸ‘ŒπŸ» En met friet, altijd lekker! Vraag me altijd nog wel af of het meerwaarde heeft om friet ook op de Q te bereiden.. Heb jij dit gedaan?

Em, nee. Noem mij ouderwets, maar dat hoort gewoon uit het vet/olie te komen. Reuzel vind ik niet nodig, maar zeker ook geen airfryer. Gewoon de frituurpan 😁.
6/7 min voorbakken op 140 graden en daarna 5 minuten afbakken op 180 πŸ˜‹.
 
Heerlijke kippetjes smullen πŸ˜‹πŸ˜‹
 
lekkaahhhhhh!!!!
friet kip en appelmoes. top combi
maar wat is dat groene??????
 
Mooie kippies en patatjes, die "hap kots" vond ik als kleine Jet al vies en die gele dingen πŸ€” ja dat is inderdaad kippenvoer maar die groene dingen vind ik erg lekker, vooral met een beetje mayo en sambal 😜
 
Mooie kippies en patatjes, die "hap kots" vond ik als kleine Jet al vies en die gele dingen πŸ€” ja dat is inderdaad kippenvoer maar die groene dingen vind ik erg lekker, vooral met een beetje mayo en sambal 😜
Het valt me op dat jullie (@Ewald) wel aardig eensgezind zijn qua eten πŸ˜‰. Geen mais, geen appelmoes etc... Wou dat ik dat hier soms meer had...

Oh ja, wij smullen allemaal van dat kippenvoer en oma's appelmoes 🀣🀣🀣.
 
Remco, lekker klaar gemaakt.
Heb begin dit jaar voor bet eerst poussins op de Q gemaakt. Geweldig. Hoef dus die ande chicks niet meer

En, een bordje kip met friet en appelmoes volgens de KIS methode...wie is er, behalve @Jet πŸ˜‰, niet grroot mee geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan