BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare heatermeters ronde 10

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Het is hoogtijd voor weer een nieuwe ronde heatermeters. Ronde 10 alweer!

Het wordt weer V5.0 net als de vorige keren.
Ik ga weer zoals vanouds complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

Orange-1.jpg


5e%20batch-4.jpg


HM5.0%20SMD%20Combi-6.jpg


- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM V5 printje te bouwen en een kastje. De SMD IC's zitten al op de printjes, de rest van de onderdelen zijn los! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je zelf moeten regelen.

Batch10-1.jpg



Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen.

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje een 12V voeding en een interne wifi adapter.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM SMD combi printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM V5 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, oranje en zilver (glimmend grijs).

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?61,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?4,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.
? Een adapter voor de montage van de blower op een UDS. ?20,50.


Ik ga maximaal 12 Heatermeters bouwen, dit is incl. de DIY kitjes. Inschrijven kan totdat de lijst vol is of tot en met vrijdag 10 maart 2017.

De lijst is vol en er kan dus niet meer besteld worden!

Bestellen kan alleen hier. Tegen het einde van de inschrijfperiode stuur ik per PB een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.

Het is ook mogelijk om losse blowers, food probes en thermokoppels te bestellen, dit kan totdat de inschrijving stopt en alleen via een PB.
 
Aanmeldingen Complete HM;
Avr
SpiKeY
Hansworst
Juul
RVH6511
zilvermeeuw
Schelm
behoorlijk
Eldee
Dekkerjunior
Siempie
Hari-Bo


Reservelijst;
dromer1967
Tinu$
bubble2206
 
Formulier ingevuld !👍
 
je hebt er weer zin in zie ik, topper
 
Yes, deze ronde ben ik op tijd met aanmelden!
 
Hallo Piet,

Hardstikke mooi man dat je dit weer wilt doen.
Ik ben gelukkig op tijd geweest om me in te tekenen voor deze ronde en dat maakt het in de gaten houden van dit forum NOG meer de moeite waard.

Alvast bedankt voor je inzet hiervoor weer. B-) B-) :D :D
 
Even een vraag ben namelijk niet zo bekend met Heatermeter wat is het voordeel van een thermokoppel en hoeveel probes kan je dan aansluiten? En is afhalen op locatie ook mogelijk, want ik woon namelijk in de buurt.
 
Hari-Bo zei:
Even een vraag ben namelijk niet zo bekend met Heatermeter wat is het voordeel van een thermokoppel en hoeveel probes kan je dan aansluiten? En is afhalen op locatie ook mogelijk, want ik woon namelijk in de buurt.

De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. Naast de thermokoppel kun je nog maximaal drie vleesprobes aansluiten.

Ophalen op locatie is erg lastig in te plannen ivm mijn werk en het werk van mijn vrouw, daarom bied ik de optie niet meer aan. Maar mocht dit voor jou een dealbreaker zijn dan kunnen we vast wel wat regelen ;)
 
Nosmo zei:
Hari-Bo zei:
Even een vraag ben namelijk niet zo bekend met Heatermeter wat is het voordeel van een thermokoppel en hoeveel probes kan je dan aansluiten? En is afhalen op locatie ook mogelijk, want ik woon namelijk in de buurt.

De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. Naast de thermokoppel kun je nog maximaal drie vleesprobes aansluiten.

Ophalen op locatie is erg lastig in te plannen ivm mijn werk en het werk van mijn vrouw, daarom bied ik de optie niet meer aan. Maar mocht dit voor jou een dealbreaker zijn dan kunnen we vast wel wat regelen ;)

Bedankt voor de snelle reactie maar kan je deze probes ook gebruiken op de vleesprobes, in het formulier kan ik niet zien welke type probes ik kan toevoegen alleen de aantallen. Lezen is ook een vak zie ik.  ;)
Maar je kan dus in totaal 4 probes en 1 fan aansluiten op een heatermeter?
 
Noooeessss.

Ik heb nu  reeds alle losse onderdelen besteld voor een 4.3 met raspberry PI. Ben nog wachtende op de Raspberry. Ga er nu zelf met vader en broer een project van maken wat een mooi familie project moet worden.

Zou wel graag een beroep op je kennis willen doen indien nodig!
 
(sorry voor alle vragen) kan ik voor de fan aansluiting dan de BGE XL variant gebruiken icm Broil King Kegg heb je daar ervaring mee?
 
Hari-Bo zei:
(sorry voor alle vragen) kan ik voor de fan aansluiting dan de BGE XL variant gebruiken icm Broil King Kegg heb je daar ervaring mee?

Geen probleem hoor!

Auber levert alleen passende adapters voor de verschillende BGE varianten. Voor alle andere kamado's raad ik aan om een BGE-XL adapter te bestellen omdat dat de grootste is. Deze adapters zullen voor de meeste andere BBQ's te groot zijn maar ze zijn eenvoudig op maat te maken met een gewone ijzerzaag of met een haakse slijper.

Met de andere BGE adapters loop je dus het risico dat ze te klein zijn en dat is veel lastiger om op te lossen.
 
Bedankt voor de info, ik zie dat ik ook maverick ET-732 probes kan gebruiken, daar heb ik er al 4 van dus dat scheelt dan weer  :D
https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/HeaterMeter-Probes
Vanavond zal ik de bestelling plaatsen als ik thuis ben.
 
Misschien een domme vraag: wat is het verschil tussen een heatermeter en de meters die men voor onder de 50e maakt on het CAC-TOPIC (cheap ass controller)??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
pizzabakker zei:
Misschien een domme vraag: wat is het verschil tussen een heatermeter en de meters die men voor onder de 50e maakt on het CAC-TOPIC (cheap ass controller)??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geen domme vraag, een HM doet wat een CAC ook doet, namelijk de temperatuur van de BBQ constant houden.

Maar een HM kan meer, de belangrijkste punten zijn;

- Je kunt ook drie vleesprobes aansluiten zodat je de temperatuur van het vlees kunt meten.
- Een HM is draadloos (Wifi) zodat je binnen op de bank de BBQ in de gaten kunt houden met je telefoon of laptop.

 
Terug
Bovenaan Onderaan