BasBQ
Beef en Steak

Kan schade aan het emaille van een Kamado kwaad?

 
 

Marc

Sprokkelaar
Berichten
29
Hallo BBQ'ers!

Mijn naam is Marc, beginnend Kamado gebruiker en dus ook nieuw op dit forum :) Heb vandaag mijn Grill Guru Medium (AH actie) binnen gekregen met helaas een kleine beschadiging aan de buitenkant. Kan dit kwaad?

Heb al contact opgenomen met de klantenservice van Grill Guru maar gezien de drukte kan dat wel even gaan duren, en ik wil eigenlijk aan de slag komende week ;-)

Dank!


WhatsApp Image 2020-05-01 at 09.57.18.jpeg
 
Bij een nieuwe zou ik dat geruild willen hebben voor een goede. Dan helaas maar wachten, je gaat er spijt van krijgen als je het zo accepteert. Nadeel wat ik me kan bedenken is vocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
 
@Marc en @Ferdi, leuk dat jullie hier zijn begonnen met keuvelen maar wij zouden het op prijs stellen dat jullie je eerst zouden voorstellen in het voorstel topic, dat vinden wij wel zo netjes.;)
 
En wat heb jij ermee gedaan @Raymon? Mijn vader heeft m ook ontvangen, met 3 barsten van ongeveer 5 centimeter :(
 
Die putjes zijn de oorzaak van het fabricageproces, door kleine oneffenheden in (samenstelling van) de klei, je ziet dat ook vaak bij pottenbakkers producten.
Je kunt in de doe hetzelf zaken koudglazuur kopen om beschadigingen van het glazuurvan plavuizen vloertegels te repareren.
Misschien kun je daarmee de glazuurbeschadiging repareren, ik weet echter niet of dit hittebestendig is, een testje op een aardewerken bloempot en deze in je BBQ zetten en verhitten lijkt me wel handig.
Wellicht kun je bij een open haardenzaak navraag doen hoe te repareren, echter is het een cosmetisch iets, de binnenkant van je kamado is immers ook niet geglazuurd.
 
Misschien is het te dichten met pasta waar ze uitlaten mee dichten?
 
@Ewald interpreteer ik jou bericht goed dat je denkt dat de schade enkel cosmetisch is en verder geen kwaad kan voor de Kamado? Ik heb een ticket uitstaan bij Grill Guru, ben benieuwd hoe zij gaan reageren. Als er vanuit hen niets mogelijk is ga ik het denk ik inderdaad maar zelf repareren met koudglazuur, mits dat de garantie niet aantast.
 
@Ewald interpreteer ik jou bericht goed dat je denkt dat de schade enkel cosmetisch is en verder geen kwaad kan voor de Kamado? Ik heb een ticket uitstaan bij Grill Guru, ben benieuwd hoe zij gaan reageren. Als er vanuit hen niets mogelijk is ga ik het denk ik inderdaad maar zelf repareren met koudglazuur, mits dat de garantie niet aantast.

Dat het cosmetisch is neemt niet weg dat het een beschadiging is die onder garantie zou moeten vallen als het een fabrikagefout betreft of beschadigd geleverd is.
 
Van de week heb ik ook de GG Medium ontvangen. Ook bij mij zit er een soortgelijke beschadiging op. GG gemaild en gaven aan een flaconnetje koude emaille op te sturen. Hier mee akkoord gegaan. Even afwachten wanneer die binnen komt.
6AB5FBBC-30F0-4DF5-B938-F0FCF71F923E.jpeg
 
Zo, dat zijn er best veel die met schade aankomen. Zou hem persoonlijk toch graag omgeruild zien ipv een tube glazuur opgestuurd te krijgen...
 
Bedankt voor je reactie @Blackfortex en fijn dat je in ieder geval al een reactie en een oplossing die voor jou akkoord is hebt ontvangen. Ik verbaas me er wel over hoeveel er met schade aankomen. Ik heb weinig ervaring met fabrieksprocessen maar het lijkt me toch dat dit soort schades ook opvallen voordat de doos gesloten wordt...
 
En die minder geslaagde modellen dump je dan gewoon via een Grote AH-actie... zoiets?
 
Sorry maar ik wil een kleine vergoeding als gratis hoes ofzo als ik in mijn winkel een fiets met schade verkoop krijgen de klanten daar ook korting op.
 
Ik verbaas me er de afgelopen dagen ook over. Volg het een beetje via de verschillende fora/kanalen. Er komen veel eitjes met schade aan. Ik vind het een lastig iets. Inderdaad wat raymon zegt je koopt ook geen fiets of auto met een krasje er op. Dat laat je ook niet oplossen meet een lakstiftje. Maar ik zoek het niet om een strijd aan te gaan, ik wil gewoon plezier hebben van het ding. Misschien ga ik het toch niet bij laten zitten aangezien het om veel meer gevallen gaat. Het lijkt er inderdaad een beetje op dat ze een slechte batch via de ah proberen de slijten.

@Raymon heb jij nog melding gemaakt van die putjes?
 
Moet je je niet bij de AH melden, daar is hij aangeschaft.
AH kan zo wel een goedkope batch gekocht hebben maar zouden het wel netjes bij de advertentie moeten melden.
 
Bestelling ging via de AH. De rest loopt via Grill Guru en dus 200Fahrenheit. Stond zo op bij de pagina van de GG M beschreven. Ben bang dat ze me verwijzen naar GG.
 
Terug
Bovenaan Onderaan