BasBQ
Beef en Steak

Kamado uitstapje / huren?

Ik zou wel een eens green egg willen huren

  • ja

  • nee

  • ligt aan de prijs


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

STL

Sprokkelaar
Berichten
49
Ik grill op een weber master touch 57 en heb afgelopen weekend op een geleende egg wat ribs gemaakt; leuke ervaring, vooral hoe makkelijk die egg op temp blijft! je hoeft stukken minder "te werken" dan op de kettle.

Nu vraag ik mij af of jullie, diegene zonder Kamado ook wel eens uitstapjes maken naar andere grills en of jullie ze dan huren/ waar? (en wat je uitgeeft/ bereid bent uit te geven aan zo'n huur)
 
Nee omdat ik dr al een heb. Wel goed om te doen om eens te kijken wat het is en of een kamado jouw bevalt.
 
Even googelen leert dat huurprijzen afhankelijk van de firma vanaf zo'n 70 €/dag, zonder btw waarschijnlijk. Als je hem niet wenst schoon te maken was er een firma die daar 25 € voor aanrekent en extra's zoals bezorgen, houtskool, bbq set komen er ook nog bij.
 
]
Heb weliswaar geen green egg maar wel een kamado dus ik heb er geen behoefte aan. Vind het wel een goed idee maar dan voor iemand die er geen heeft.
 
Zelfs al had ik mijn kamado nog niet in bestelling dan nog zou ik er geen behoefte aan hebben om er 1 te huren. Zoals Roland al voorrekend ben je al gauw 100 euro kwijt om er een.
Dan blijft de vraag hoe goed kan je met de kamado omgaan, heb je wel de juiste houtskool etc...

Dan is het veel goedkoper om gewoon een masterclass te boeken. Dit is met instructeur, de juiste houtskool zit erbij en op het einde heb je nog een lekker maal en als het een beetje mee zit ook nog gezelligheid. Deze zijn over het algemeen ook nog eens goedkoper dan het huren van een kamado voor 1 dag.
 
Mijn ouders hebben deze zomer een groot-gezin huisje gehuurd in Zeeland.
Er staat op de site dat er eentje achterin de tuin staat.

Ik zou er nooit een huren, ik zou er niet speciaal een vakantie voor boeken als hij er zou staan..
Daarvoor heb ik wel wat mensen in mijn vrienden kring die er een hebben en dat zou ik in principe gewoon kunnen vragen.
Dat doe ik echter niet, heb
 
  • Leuk
Waarderingen: STL
Waarom een kamado?
Ik maak op m'n kogeltje met veel plezier alles wat ik wil maken. Wellicht iets meer er bij betrokken zijn maar dat vind ik juist zo leuk aan het bbq-en.;)
 
Ik zie hier regelmatig mensen spreken dat het moeilijk is om de temperatuur stabiel te houden op een Weber maar ik kan alleen maar zeggen dat ik daar geen enkel probleem mee heb, kolen mooi stapelen in snake vorm bvb de open ruimte maak ik dicht met folie en werkt feilloos moet ik zeggen met de diffuser maak ik ook de buitenrand rond de ring dicht zodat de lucht door de minion gaat en is ook perfect op stabiele temp te houden.Ok er komt een beetje meer werk bij kijken voor de voorberieding maar ik heb nog steeds geen voldoende argumenten om een kost van 1500€ of meer te maken en daarvoor mijn MT te vervangen kunnen beiden hetzelfde enkel het estetisch uitzicht is mooiere dat wel :)
 
@Scoozy Heb je hetook wel eens in de winter gedaan met -5 graden en een flinke wind?? Daar liep ik namelijk tegen aan, mijn Weber vrat ecobrasa en de temperatuur was erg lastig onder controle te houden. Dat was voor mij reden genoeg om de €1100 die ik voor mijn KJ2 heb uitgegeven te rechtvaardigen
 
@Scoozy Heb je hetook wel eens in de winter gedaan met -5 graden en een flinke wind?? Daar liep ik namelijk tegen aan, mijn Weber vrat ecobrasa en de temperatuur was erg lastig onder controle te houden. Dat was voor mij reden genoeg om de €1100 die ik voor mijn KJ2 heb uitgegeven te rechtvaardigen
Nope nog niet in de winter, ik heb wel het voordeel bbq kan beschut opgesteld worden maar als het dan toch niet moest lukken en het weer te guur is dan wacht ik wel een paar dagen ;) hebben nu niet zo gure winters hier in Belgie met moeite 0 graden geweest de laatste 3 jaar lol
 
Nope nog niet in de winter, ik heb wel het voordeel bbq kan beschut opgesteld worden maar als het dan toch niet moest lukken en het weer te guur is dan wacht ik wel een paar dagen ;) hebben nu niet zo gure winters hier in Belgie met moeite 0 graden geweest de laatste 3 jaar lol

Het is voornamelijk wind in de winter en verbruik is hoog... maar veel plezier met je kettle, een kaamde is alles net even iets eenvoudige (behalve temp omlaag)
 
Ik zie hier regelmatig mensen spreken dat het moeilijk is om de temperatuur stabiel te houden op een Weber maar ik kan alleen maar zeggen dat ik daar geen enkel probleem mee heb, kolen mooi stapelen in snake vorm bvb de open ruimte maak ik dicht met folie en werkt feilloos moet ik zeggen met de diffuser maak ik ook de buitenrand rond de ring dicht zodat de lucht door de minion gaat en is ook perfect op stabiele temp te houden.Ok er komt een beetje meer werk bij kijken voor de voorberieding maar ik heb nog steeds geen voldoende argumenten om een kost van 1500€ of meer te maken en daarvoor mijn MT te vervangen kunnen beiden hetzelfde enkel het estetisch uitzicht is mooiere dat wel :)
Je hebt helemaal gelijk dat je geen kamodo nodig hebt. Maar er zijn toch wel "gegronde" redenen op een kamado aan te schaffen::giggle:
Het steunen van de economie in corona tijd
Het uitbreiden van je verzameling
De buurman de ogen uitsteken
Hoeft je partner het geld niet op de bank te zetten
Etc etc
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Zo lust ik er nog wel een paar!
Eentje wil ik er nog aan toevoegen, ze denken plots met die aanschaf veel beter te kunnen bbq-en. ;)
 
De beste reden voor een kamado is natuurlijk; omdat alle andere jongens in de klas er ook één hebben

Misschien een keertje testen bij een vriend of kennis?

Truth be told; dat een kamado zuinig is met houtkool is helemaal waar, maar daar zou ik geen terugverdientijd op narekenen.
Het is wel een hele fijne bbq die het allemaal net wat makkelijker maakt. Ja, op een ketel gaat het ook prima. (Anderzijds, dat deed het in de binnenkeuken ook )

Zelfde vergelijk; je kan met een Fiat van Groningen naar Maastricht, het kan ook met een Maybach. Is het eindresultaat anders, neuh niet echt. Zijn die reisjes met de auto zoveel verschil waard qua geld? Voor sommigen wel, voor anderen niet
 
Truth be told; dat een kamado zuinig is met houtkool is helemaal waar, maar daar zou ik geen terugverdientijd op narekenen.
Nou dat is best een idee. Al is het niet te doen tov alle alternatieven met bbq en kool en briketten.

Ff denken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan