BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe - Pellet Joe

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Ik kreeg hem voorbij in mijn Youtube feed en had m nog niet eerder gezien.
Volgens mij hier ook nog niet ter sprake gekomen.
Erg aan de prijs, maar lijkt een beetje best-of-both worlds. Pellets maar dan toch in een keramische schaal..

Bestuurbaar per app, vind hem nog wel een beetje uit zien als frankenstein:
1604394780245.png

Best aan de priojs met 2100 euro;
Note: ik ken deze site niet.

Filmpje wat in mijn feed voorbij kwam en wat best een mooi overzicht geeft;
 
Ik heb iets tegen pellets, kan zijn dat ik hier slecht over geïnformeerd ben.
Lijkt mij dat hier net als bij briquetten ook iets van bindmiddel doorheen zit.
Onwetendheid??
 
Volgens mij is het enige voordeel van deze tov reguliere pelletbbqs dat je ook goed direct kan grillen en bij andere pellets bbqs is dat vaak toch lastiger. Maar correct me if i am wrong

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Dan koop ik me voor dat geld liever een KJC1 en een GMG pellet. Dat biedt veel meer mogelijkheden.
 
@Barbeknoei : BBQ pellets worden geperst uit zaagsel en hierbij wordt geen ander bindmiddel gebruikt dan dat er al in het hout zit.

@NonSens : Op een Pellet BBQ kun je ook gewoon perfect grillen. Met GrillGrates op het rooster en de BBQ op 250 graden krijg ik perfecte searing. En als het echt heet moet heb je bij GMG een Pizza accessoire, waarmee je ruim 400 graden op de steen haalt.

@Free_ltd : Ik zou niet weten wat een KJC1 meer brengt dan een GMG.

Zo....Mijn missiewerk weer gedaan.... ;)
 
Bij een kamado zie ik het nut van pellets niet. Of het moet zijn dat ze minder pellets gebruiken dan een gewone pellet bbq. Maar je hebt ook gelijk minder ruimte dan op een normale pellet bbq. Het enige voordeel is dan de app.
 
Bij een kamado zie ik het nut van pellets niet. Of het moet zijn dat ze minder pellets gebruiken dan een gewone pellet bbq. Maar je hebt ook gelijk minder ruimte dan op een normale pellet bbq. Het enige voordeel is dan de app.
Ik denk dat je het gemak vergeet. Pellets maken niet vuil, makkelijk te kuisen. Betrekkelijk goeie smaken, maar dan met groter gemak. Ik heb voor mijn aanschaf van de Weber SmokeFire ook gekeken naar de PelletJoe. Echter vond ik deze toch een stuk te duur.
 
Op een of andere manier vind ik dit soort BBQ’s altijd interessant. Maar dat vind ik ook van een dikke gas BBQ. Maar of ik ze ooit zal kopen?
Deze BBQ zou 14u moeten kunnen smoken met een lading pellets. Das toch een mooie run.
Ik denk dat hier toch wel een markt voor is. Je hebt toch de looks van een dikke kamado. Maar het gemak van pellets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan