BasBQ
Beef en Steak

Kamado goede prijs?

 

Vangestel

Vuurmaker
Berichten
59
Hallo

Ik heb een kamado gezien voor 350 euro 19 inch variant geen merk of iets
Wantdikte van de kamado is 3cm

Zou dit iets zijn of beter even doorsparen?
Alvast bedankt

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Voor dat geld kan je volgens mij ook niet gekloot zijn. Dus waarom niet. Zal vooral een probleem zijn als er stukken aan komen. Vooral keramiek, want de rest kan je volgens mij met andere merken oplossen.
 
Geen ervaring mee.
Is voor iedereen persoonlijk. Wat wil je met dat ding gaan doen, wat is het budget en hie lang gaat het mee.
Succes.
 
350 euro is wel heel goedkoop.

Denk an sich dat de kwaliteit niet iets is om zorgen om te maken. Het zijn gewoon gebakken klei bbq’s met een emaille laagje. Ik kan me vergissen maar dit wordt al duizenden jaren gedaan en is niet de meest hoogstaande technologie. Ze kunnen met name op de QC besparen en wanddikte, maar daar zal het geld niet in zitten.

waar je wel rekening mee moet houden is de garantie en opties.

Wie levert de kamado? Een of andere nieuwe onbekende webshop of een gerenommeerde winkel? Dat kan belangrijk zijn met de garantie, als de webshop er mee ophoudt en jij garantie claim wil doen moet je naar de producent (importeur zal ook wel de webshop zijn).

Dan is het 2e ding de opties. Je hebt het over een 19inch kamado. Dit is waarschijnlijk de diameter van de kamado en niet het grilloppervlak. Allebei zijn afwijkende maten (18 inch grilloppervlak is “standaard”). Dus opties zijn lastiger te krijgen. Vaak worden ze zonder platesetter geleverd dus daar moet je dan iets op bedenken.

Ik verwacht overigens dat het de kamado diameter is waardoor je 43 cm grilloppervlak hebt. Als je grote stukken wilt klaarmaken (brisket bijvoorbeeld) dan is het aan de krappe kant. Je moet zo zien, het zit tussen de kleine en standaard in.
 
350 euro is wel heel goedkoop.

Denk an sich dat de kwaliteit niet iets is om zorgen om te maken. Het zijn gewoon gebakken klei bbq’s met een emaille laagje. Ik kan me vergissen maar dit wordt al duizenden jaren gedaan en is niet de meest hoogstaande technologie. Ze kunnen met name op de QC besparen en wanddikte, maar daar zal het geld niet in zitten.

waar je wel rekening mee moet houden is de garantie en opties.

Wie levert de kamado? Een of andere nieuwe onbekende webshop of een gerenommeerde winkel? Dat kan belangrijk zijn met de garantie, als de webshop er mee ophoudt en jij garantie claim wil doen moet je naar de producent (importeur zal ook wel de webshop zijn).

Dan is het 2e ding de opties. Je hebt het over een 19inch kamado. Dit is waarschijnlijk de diameter van de kamado en niet het grilloppervlak. Allebei zijn afwijkende maten (18 inch grilloppervlak is “standaard”). Dus opties zijn lastiger te krijgen. Vaak worden ze zonder platesetter geleverd dus daar moet je dan iets op bedenken.

Ik verwacht overigens dat het de kamado diameter is waardoor je 43 cm grilloppervlak hebt. Als je grote stukken wilt klaarmaken (brisket bijvoorbeeld) dan is het aan de krappe kant. Je moet zo zien, het zit tussen de kleine en standaard in.

Het is iemand die ze zelf importeert zit wel maar 2 jaar garantie op
Voor nu vind ik t geld max 450 met accocoires en daar kan ik bij hem naast de bbq zelf nog een gietijzer rooster hoes en dergelijke voor kopen

Komen eind deze maand binnen op facebook kwam hij voorbij jerom demminken of dergelijke verkoopt ze
Zag er allemaal netjes uit en hij verkoopt ook al een tijdje de kamados


Ze zoude gelijkbaarzijn met de inferno kamado

Nu leek mij het voor de prijs een leuke set en mocht het echt bevallen wil ik uit eindelijk gaan kijken voor een grote bastard afhankelijk hoe vaak ik hem ga gebruiken

6fbcabddef76bae7ce5d91d3bb6764dc.jpg


Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
450€ is natuurlijk heel aantrekkelijk.
Maar je geeft aan dat "als het je bevalt je naar een Bastard" verwacht te gaan.

Mijn advies? Sla dit over want je bent al een eind op weg naar een Urban Bastard met 450€
Ook verwacht ik niet dat je veel terug krijgt voor deze no-name als je deze wil verkopen..

Zelf ben ik door best wat BBQs heen gegaan vanwege de prijs van een gerenommeerd merk en heb daar nu spijt van. Zonde van het geld want deze eitjes zijn gewoon fantastisch.

My two cents

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
450€ is natuurlijk heel aantrekkelijk.
Maar je geeft aan dat "als het je bevalt je naar een Bastard" verwacht te gaan.

Mijn advies? Sla dit over want je bent al een eind op weg naar een Urban Bastard met 450€
Ook verwacht ik niet dat je veel terug krijgt voor deze no-name als je deze wil verkopen..

Zelf ben ik door best wat BBQs heen gegaan vanwege de prijs van een gerenommeerd merk en heb daar nu spijt van. Zonde van het geld want deze eitjes zijn gewoon fantastisch.

My two cents

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Alle meningen zijn meegenomen

Maar voorlopig is het maximale budget echt 450 met de accocoires en de urban basterd kom ik nu alleen tegen voor 999?

Of ik moet de compact versie kiezen dat vind ik dan weer jammer

Maar als de urban veel Beter is dan de no name kies ik voor deze zomer een klein ei om al wat te expirimenteren

Alvast bedankt weer

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Als ik het plaatje zo bekijk dan denk ik dat ik dezelfde. Wel eens ergens gezien .Bij bouwmarkt of zo. Was niet heel enthousiast over de scharnier en handvat. Daarnaast wat vorige schrijver zegt is ook zo. En koop niet een kamado die je niet gezien en gevoeld hebt.

Goedkoop is niet zelden duurkoop.
 
Alle meningen zijn meegenomen

Maar voorlopig is het maximale budget echt 450 met de accocoires en de urban basterd kom ik nu alleen tegen voor 999?

Of ik moet de compact versie kiezen dat vind ik dan weer jammer

Maar als de urban veel Beter is dan de no name kies ik voor deze zomer een klein ei om al wat te expirimenteren

Alvast bedankt weer

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
Blijft een lastige afweging en ik kan niet in je portemonnee kijken..

Wellicht helpt dit je enigszins:


Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Blijft een lastige afweging en ik kan niet in je portemonnee kijken..

Wellicht helpt dit je enigszins:


Sent from my SM-G965F using Tapatalk
De keuze blijft lastig
De compact grill guru is ook nog een optie als de hornbach hem weer is gaat krijgen

En anders wordt het denk ik toch de no name voor 2 a 3 jaartjes aankloten met dat ding alvorens the bastard gaat komen

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Als je toch weet dat het een tijdelijke oplossing is waarom dan niet een weber 57?
Is geen kamado maar hier kan je prima mee vooruit totdat je genoeg hebt gespaard voor wat je echt wil. Die no name is aan de kleine kant (minder stabiel, minder grote stukken etc..)
Beetje goed zoeken op marktplaats en je hebt er al 1 voor 50 euro. Dan koop je daarna in een keer de kamado die je wil
 
Als je toch weet dat het een tijdelijke oplossing is waarom dan niet een weber 57?
Is geen kamado maar hier kan je prima mee vooruit totdat je genoeg hebt gespaard voor wat je echt wil. Die no name is aan de kleine kant (minder stabiel, minder grote stukken etc..)
Beetje goed zoeken op marktplaats en je hebt er al 1 voor 50 euro. Dan koop je daarna in een keer de kamado die je wil
Een kamado lijkt me een stuk makkelijker en aangezien ik meestal voor maar met 2 /4 personen iets klaar maak hoeft hij niet heel groot te zijn.

Maar is ook nog het overwegen waard

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Weet er toevallig iemand of er dan een hele kip op de grill guru compact past op een beer can

Dan denk ik dat ik voor die oplossing ga en een weber erbij koop

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Weet er toevallig iemand of er dan een hele kip op de grill guru compact past op een beer can

Dan denk ik dat ik voor die oplossing ga en een weber erbij koop

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Weet er toevallig iemand of er dan een hele kip op de grill guru compact past op een beer can

Dan denk ik dat ik voor die oplossing ga en een weber erbij koop

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
Hele kip kan je ook vlinderen en da's minstens zo lekker.. dus zal vast passen..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Ja dat past maar hij zit dan direct onder je margrietschijf dus wel oppassen dat je die niet blokkeert en tevens je binnenlaag vuil maakt/vastbakt.
Meerdere keren gedaan toen ik hem had.
Je kunt ook de roosters eraf laten en hem direct met een alu bakje op je deflector zetten. Scheelt je weer een paar cm!
 
Terug
Bovenaan Onderaan