BasBQ
Beef en Steak

Kalkoen met de Joetisserie

BigBob

Tondelzoeker
Berichten
16
Hallo allen!

Eind januari ben ik jarig en ik wil voor mijn gezelschap een kalkoen op spit gaan maken, gezien kalkoen zeer geliefd is binnen mijn familie. Nu heb ik wat rond lopen te neuzen en kwam ik o.a. het recept tegen van Noskos. Deze ziet er erg lekker uit, alleen verdraag ik geen sinaasappel. Ik ben dus op zoek naar een toegankelijk kalkoen recept dat zorgt voor een subtiele en malse smaak.

Ook zit ik er aan te denken om mezelf een Joetiserrie cadeau te doen voor mijn eigen verjaardag (cadeau's aan jezelf geven omdat je bijna jarig bent, beste excuus wat er is :p ). Ik vroeg mij af wat de meer waarde van een rotisserie is? Overal lees ik alleen maar lof over deze dingen, maar waarom, die kan ik niet vinden. Is het omdat het vlees continue gedraaid wordt en daardoor langer/constant op direct grillen gegrilled kan worden?

Alvast bedankt!
 
Een van de voordelen van een rotisserie is dat het vet er niet gelijk afdruipt maar door het roteren beter/langer op de kip/kalkoen blijft en daardoor ook iets knapperiger wordt. En natuurlijk door het roteren betere temperatuur verspreiding met af en toe direct en indirect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan