BasBQ
Beef en Steak

Kabeldoorvoer WSM? Dat zeg ik Gamma!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik zocht dus een manier om de probes van m'n ET732 en m'n toekomstige PID regelaar op een knappe manier in te kunnen voeren in m'n WSM. Helaas is het systeem van BBQguru te krap voor de ET732 probes, dus deze optie viel af. Nu was ik van plan om op m'n werk iets soortgelijks te laten draaien van RVS met een wat grotere diameter, hiervoor zou dan wel een montage gat van een van de rooster dragers uitgeboord moeten worden.

Nou was ik toevallig vandaag even bij de Gamma en daar zag ik het volgende hangen;
doorvoer1.jpg


Een stukje buis van 11mm is lang genoeg.
doorvoer2.jpg


Ik moest wel een gat opboren naar 9,5mm.
doorvoer3.jpg


Zo ziet het er van buiten uit.
doorvoer4.jpg


En zo van binnen.
doorvoer5.jpg


Ik weet natuurlijk niet hoe dit zich gaat houden op de lange termijn maar voor het luttele bedrag van E1,09 durf ik het wel aan. Er zitten trouwens twee buisjes en vier moeren in de verpakking dus je kunt er twee doorvoertjes van maken.

Mocht het nou heel snel gaan roesten laat ik dit namaken in RVS.  ;)
 
Hele nette oplossing, moest je behalve de drager ook het gat in je WSM groeter maken?
 
Ik heb beide gaten moeten opboren naar 9,5mm dan pas het net.
 
Nosmo zei:
Ik heb beide gaten moeten opboren naar 9,5mm dan pas het net.

Gebruik je dan voor de WSM een speciale boor of is een gewone ijzerboor goed genoeg?
 
Ik heb een normale HSS staalboor gebruikt. Het is wel zaak om een goede scherpe boor te gebruiken want anders heb je kans dat er stukjes emaille afspringen (althans dat zegt men op het virtual bullet forum). Voor de zekerheid heb ik eerst een stukje van buiten naar binnen geboord en de rest van binnen naar buiten, dan loop je ook geen kans dat er aan de binnenkant weer stukjes afspringen.
 
Heb je het gat dat je in je WSM hebt geboord nog behandeld met iets? Hitte bestendige verf, vet o.i.d. tegen het roesten?

Verder een hele mooie oplossing! Hou ik van, van dat soort dingen :D
 
Er zit nu een klein beetje foodgrade vet op (dat had ik nog liggen). De tijd zal leren of dit werkt, anders zal er hittebestendige verf op moeten.
 
Ik was toch niet helemaal gerust op de duurzaamheid van het Gamma buisje, dus hier is de geheel vernieuwde doorvoer;

Door een behulpzame collega voor mij gefabriceerd van RVS.
doorvoer6.jpg


De buiten diameter is gelijk aan het Gamma buisje zodat ik verder niet meer hoefde te boren.
doorvoer8.jpg


doorvoer9.jpg


Dit is een rip-off van de Cajun Bandit grommet maar dan van betere kwaliteit. ;)
 
dat soort collega's moet je te vriend houden  :)
 
Hele mooie oplossing. Ik neem aan dat je probe hier wel makkelijk doorheen gaat.
Wanneer wordt het in productie genomen?
 
De probes gaan hier erg makkelijk doorheen. Zal aan m'n collega vragen of hij er een paar extra wil maken.  ;)
 
Mooie oplossing zo! En mocht hij valse lucht aanzuigen kun je altijd de redneck methode van een propje aluminiumfolie er in stoppen ;)
 
Nosmo zei:
De probes gaan hier erg makkelijk doorheen. Zal aan m'n collega vragen of hij er een paar extra wil maken.  ;)

Waneer kunnen we bestellen. ;)
 
Helaas, helaas,

Ik heb er nog een voor Leo weten te regelen, maar nu zijn ze echt op.

De gamma methode is natuurlijk nog wel een optie.
 
Nosmo zei:
Helaas, helaas,

Ik heb er nog een voor Leo weten te regelen, maar nu zijn ze echt op.

De gamma methode is natuurlijk nog wel een optie.

hmm jammer, ga de gamma methode gewoon proberen wie weet werkt dat ook prima op de lange termijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan