BasBQ
Beef en Steak

Is het zinvol om een verzekering voor je buitenkeuken te nemen?

 

arjan2906

Tondelzoeker
Berichten
18
Wij hebben onlangs een buitenkeuken met overkapping laten bouwen waar de Weber 57 en Kamado zitten ingebouwd.
Nu heeft het hele project inclusief materiaal, arbeid en barbecues wel een waarde van zo'n 4000 euro.

Aangezien de keuken nagelvast aan onze schuur zit zal het denk ik onder de opstalverzekering moeten gaan vallen.
Is er iemand die zijn buitenkeuken inderdaad aan z'n opstalverzekering heeft toegevoegd? En is het dat waard?

IMG-2931.JPG
 
Ik lees vooral ... laten bouwen ... met BBQ's ... €4000. Die mag hier ook eens langs komen.

Wat verzekeringen betreft, geen idee.
 
Ik zou het eerst even navragen bij je verzekering, misschien is het gewoon al gedekt.
 
Ik lees vooral ... laten bouwen ... met BBQ's ... €4000. Die mag hier ook eens langs komen.

Wat verzekeringen betreft, geen idee.
Haha ik dacht precies hetzelfde. Ga nu een overkapping zelf bouwen en alleen materiaal voor het dak kost me al €3000-€4000. Daar komt dan later nog een buitenkeuken in een lounge hoek
 
Allereerst, wat een mooie buiten keuken!

Maak foto(s) en een specificatie en stuur deze naar je verzekeraar.

Alles dat “aard en nagel vast dienende duurzaam ter plaatsen te blijven” is opstal. (Bouwaard hout/bitumen gedekt) Als je opstal is gewaardeerd door een herbouw waardemeter zit je veelal goed.

De rest valt onder inboedel waarbij qua waardering de stelregel is : “onttrokken van dagelijks gebruik” en er veelal geen nieuwwaarde regeling is. Dit wil je voor bepaalde dingen wellicht wél. Maak hiervan een inventarisatie lijst. Met; wat, kostprijs en aankoop nota’s.

Verzekeraars kijken vaak hoe iets buiten de dekking van de polis kan vallen. Door ze op de hoogte te brengen heb je achteraf geen gedoe. Succes


PS: Plaats nog een poederblusser van 5-10 Kg en je bespaart jezelf een hoop ellende als het onverhoopt mis gaat 😉
 
Verzekeringstechnisch weet ik niet, maar wel een mooie opstelling
 
Haha ik dacht precies hetzelfde. Ga nu een overkapping zelf bouwen en alleen materiaal voor het dak kost me al €3000-€4000. Daar komt dan later nog een buitenkeuken in een lounge hoek
Speciaal dak dan voor die prijs.
 
Echt een mooi passend geheel. De prijs vind ik niet hoog. Al weet ik niet wat voor kamado's erin zitten.
Als ik even snel tel wat mijn mobiele buitenkeuken kost dan zit ik er niet veel onder en moest ik alles zelf maken.
 
Oh wacht das samen met de buurman😅 dus voor mij de helft. En het wordt een groen dak, nog even wachten wat de gemeente voor subsidie wil geven

In NL ken ik de regels niet. In BE hangt het af van gemeente tot gemeente. Er zijn gemeentes die zoveel geven waardoor je groendak betaald is. Ik zit in de branche en ik heb een hekel aan groendaken. En de klant heeft er ook een hekel aan als er iets aan komt na de garantieperiode. Want een lekje herstellen kost dan een veelvoud omdat je meestal al een dag aan het zoeken bent naar het lek terwijl je dat zonder groendak meteen vindt. :D
 
Hier is al eens een topic over geweest, toen ging het specifiek over kamado’s. Of het onder de inboedelverzekering valt ligt heel sterk aan de verzekeringsmaatschappij. Er zijn er die kamado’s en buitenkeukens dekken maar ook genoeg die dat niet doen. Af en toe zijn er echt rare voorwaarden. Hier
 
In NL ken ik de regels niet. In BE hangt het af van gemeente tot gemeente. Er zijn gemeentes die zoveel geven waardoor je groendak betaald is. Ik zit in de branche en ik heb een hekel aan groendaken. En de klant heeft er ook een hekel aan als er iets aan komt na de garantieperiode. Want een lekje herstellen kost dan een veelvoud omdat je meestal al een dag aan het zoeken bent naar het lek terwijl je dat zonder groendak meteen vindt. :D

Wij hebben er ook eentje, gemeente heeft ongeveer de helft betaald.
Vind het een zaligheid zo een groendak.
Als je in de zomer de ramen aan dit stuk open zet voel je zo de friste binnen komen. trouwens ook veel mooier dan die lelijke zwarte vlakken, of vieze vuile kiezels.
Enige nadeel voor mij is het onderhoud, er groeit toch wel wat onkruid op :(.
 
Wij hebben er ook eentje, gemeente heeft ongeveer de helft betaald.
Vind het een zaligheid zo een groendak.
Als je in de zomer de ramen aan dit stuk open zet voel je zo de friste binnen komen. trouwens ook veel mooier dan die lelijke zwarte vlakken, of vieze vuile kiezels.
Enige nadeel voor mij is het onderhoud, er groeit toch wel wat onkruid op :(.
Ik wil er ook aan voor een schuurtje. Kom nu op 1000-1500 euro uit aan kosten, helaas krijg ik geen subsidie van de gemeente. Dit gebeurd in Nederland met name in de stedelijke gebieden, aangezien zij het meest te winnen hebben met de groene daken.
 
Onderhoud zit er idd aan, maar vooral klimop als die er tussen zit, moet je weg halen.

Ik denk natuurlijk in kosten, en als je een lek krijgt, ben je echt wel ver van huis.
 
Onderhoud zit er idd aan, maar vooral klimop als die er tussen zit, moet je weg halen.

Ik denk natuurlijk in kosten, en als je een lek krijgt, ben je echt wel ver van huis.
Tja je hebt natuurlijk gelijk dat als je een lek hebt de hele boel eerst moet gaan afbreken. Maar vraag blijft natuurlijk waarom je een lek krijgt in de eerste plaats. De zon is daar natuurlijk een grote bijdrage in, aangezien de bitumen lijdt onder de UV straling. Dus je kans op lekken zal dan weer lager zijn en de levensduur van het dak is ook langer. Het is en blijft natuurlijk een afweging om mee te nemen.
 
Tja je hebt natuurlijk gelijk dat als je een lek hebt de hele boel eerst moet gaan afbreken. Maar vraag blijft natuurlijk waarom je een lek krijgt in de eerste plaats. De zon is daar natuurlijk een grote bijdrage in, aangezien de bitumen lijdt onder de UV straling. Dus je kans op lekken zal dan weer lager zijn en de levensduur van het dak is ook langer. Het is en blijft natuurlijk een afweging om mee te nemen.

Dat van die UV stralen was vooral in de jaren stillekes. De roofing van tegenwoordig is wel tegen wat bestemd. Een lek kan door alles en nog wat ontstaan. Niet vakkundig geplaatst, een detail dat na 15 à 20 jaar los komt, fabricagefout in het product dat pas na de garantie van 10 jaar boven komt,... . Ik heb het allemaal al gezien. Maar het kan erger, want ik heb een rusthuis als klant waar er PVC dakdichting ligt met daarop 'daktuinen'. :ROFLMAO: PVC is spotgoedkoop, maar dat heeft de klant ondertussen geweten. Dak hebben wij nooit geplaatst, want weigeren PVC te plaatsen.

BTW: wij plaatsen ook groendaken hoor. Maar ben er zelf geen liefhebber van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan