BasBQ
Beef en Steak

Is een indirect BGE echt nodig?

Pulles

Tondelzoeker
Berichten
4
Hoi mede bbqers,

Ik heb deze week een nieuwe BGE Large gekocht.
Daar wilde de verkoper ook het element bij verkopen voor indirect vuur.
Is dat nou wel helemaal nodig?
Om nou weer 100 euro uit te geven voor iets wat ik bijna niet gebruik is een beetje zonde.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Hoi Pulles,

Een conveggter steen is een onmisbare accessoire voor je bge. Je kunt niet zonder als je low and slow wilt. Dat is toch ook de reden waarom je een bge koopt? Met de conveggter kun je indirect aan de gang. De manier om de heerlijkste spare ribs of pulled pork te maken of wat dan ook. Als je de bge alleen gebruikt voor direkt vuur heb je naar mijn mening een hele dure grill gekocht. Dus om kort te zijn, ja die heb je echt nodig.
 
Zonder convEGGtor/platesetter is er geen leven mogelijk.

Gr.
Theo
 
Ik heb geen BGE, maar gebaseerd op de kennis hier op dit forum opgedaan is juist een platesetter ( of hoe je die ook noemt) onmisbaar
 
Als het op die 100 euro aan kwam had ik geen BGE gekocht.
Maar toch h?.....zou je niet met een aluminium wegwerp braadbak een hitteschild kunnen improviseren?
 
Hoe had je dat gedacht dan?
Met een platesetter komt je rooster hoger en je vlees verder van het vuur. Dit is gewoon het stukje gereedschap voor indirect barbecue?n maar ook als je pizza's wilt maken bijvoorbeeld.
En ik ben het met de andere eens, zonder platesetter heb je alleen een grill, een hele goede, dure grill.
Maar misschien maak je alleen maar sat?, steaks ed. dan zul he geen platesetter nodig hebben ;)
 
noskos zei:
Hoe had je dat gedacht dan?

Draadeinden door het grillrooster steken, vastzetten aan het rooster met moeren en carrosserieringen.
Draadeinden op de kolenbloempot af laten steunen (gaat dit?), en op de stukken draadeind onder het rooster zo'n alu braadbak klemmen tussen 2 moeren?

 
En dan folie ertussen?
Ik vind het een beetje redneck oplossing hoor. Heb je een mooi ei, ga je een Peppi en Kokkie oplossing zoeken voor iets dat BGE perfect heeft gemaakt om ?100 uit te sparen.
Daarbij op een stuk folie kun je geen lekbak zetten. Kost je telkens nieuwe folie, dus na een jaar of 10 ben je net zo duur uit.
 
noskos zei:
En dan folie ertussen?
Ik vind het een beetje redneck oplossing hoor. Heb je een mooi ei, ga je een Peppi en Kokkie oplossing zoeken voor iets dat BGE perfect heeft gemaakt om ?100 uit te sparen.

Helemaal mee eens, daarom zei ik al dat als het op die 100,- zou hangen ik niet eens zo'n BGE zou kopen
Maar ieder zijn ding natuurlijk!
 
Pulles zei:
Is dat nou wel helemaal nodig?
Om nou weer 100 euro uit te geven voor iets wat ik bijna niet gebruik is een beetje zonde.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

in je introductie schrijf je dat vooral low/slow je intresse heeft.
en je was al behoorlijk ingelezen schrijf je.
dus ja waar gaat t over :-/
 
Mag ik erg verbaasd zijn over het feit dat je ~1500 euro uitgeeft aan een BBQ maar geen idee hebt hoe het werkt?
 
Bedankt voor jullie positieve en zinvolle reacties. Uiteraard is die 100 euro niet het probleem.
Anders koop ik geen BGE. Het gaat erom dat ik niet iets koop wat later overbodig blijkt te zijn.
Het is me helemaal duidelijk en ik zal volgende week deze accessoire erbij bestellen.
Om meer onzinnige reacties te voorkomen mag deze topic wat mij betreft dicht.
 
Geen twijfel over mogelijk kopen dat ding! fantastisch accessoire. Na de aanschaf heb je een complete oven en niet alleen een heel dure BBQ.

En heel eerlijk wat is dan 100eurie in vergelijking tot de prijs van je BGE large? 
 
Pulles zei:
Uiteraard is die 100 euro niet het probleem.
Anders koop ik geen BGE.

Dat is wel de beste redenering van het jaar. Ik zou me eerst wat verdiepen in het Q-en voordat je 1500 euro uitgeeft. Tip: het boek 'Hete kolen' maakt je een stuk wijzer, en dan weet je meteen dat die conveggtor een must is.
 
Punt gemaakt lijkt mij.
Slotje op?
 
Terug
Bovenaan Onderaan