BasBQ
Beef en Steak

Is een Haarschuur in een Firebox te repareren

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Wie weet.... of en waarmee een haarschuur in een Firebox / Kamado te herstellen is?

Op het forum heb ik eens gelezen dat er iets is waarmee je zelf van een “keramieken 3D Kamado puzzel” weer een full function Kamado kan maken.
 
Firebox is de vuurschaal en is niet het keramische deel. Firebox is makkelijk te vervangen. Een haarscheurtje kan denk ik niet zo direct veel kwaad.
 
Ongeacht of het te herstellen valt, zou ik (afhankelijk van je garantie) dit toch zeker opnemen me de fabrikant. Of het kwaad kan, zal van een aantal factoren afhangen. Het tijdig melden voor het erger zou worden, lijkt me zeker niet slecht.
 
Heb je misschien een foto?
Garantie was tot aan de deur...(2de hands)
Hieronder de foto.
De haarscheur is in de hoek van de zuurstof opening. Rechts onder.
Ik weet niet wat er gebeurd als ik de scharier banden weer monteer en aan schroef. Zou in dit geval bij stevig aandraaien nog steeds de schroef eerder breken....

25253C43-7839-46F4-BC61-4007658EE67E.jpeg
 
Ik zou er niks aan doen, behalve zorgen dat er geen water in kan.
vastdraaien zou ik gewoon doen tot vast. Want vast is vast 😉
 
Beetje moeilijk te zien of je keramiek gescheurd is of alleen de glazuur. In het laatste geval zou ik me niet zo'n zorgen maken. In het eerste geval zoals @Frits al aangeeft voorkom dat er water in komt want en zeker niet onbelangrijk probeer het ding vorst vrij neer te zetten. Denk dat vorst + vocht ervoor kan zorgen dat het veel erger wordt.
 
Beetje moeilijk te zien of je keramiek gescheurd is of alleen de glazuur. In het laatste geval zou ik me niet zo'n zorgen maken. In het eerste geval zoals @Frits al aangeeft voorkom dat er water in komt want en zeker niet onbelangrijk probeer het ding vorst vrij neer te zetten. Denk dat vorst + vocht ervoor kan zorgen dat het veel erger wordt.
Er zit wel een haarscheur binnen in te zien
Vast is vast is een optie. 😃
 
Ik heb het vlaggen. Foto al naar dealer gestuurd en benieuwd of dit garantie is of gebruiksschade.

8E8486FF-0689-4B80-9478-D5F9BFBC907F.jpeg
 
Bij Big green egg zit hoe garantie op.
 
Tis een Kamado Joe :p
Normaal ook wel garantie vermoed ik. Maar is thans toch een slijtage deel?
Die zou niet moeten scheuren...punt
Keramiek heeft een levenslange garantie en dat geld dus ook voor de firebox. Nu kan het ook bij de gekende merken wel eens gebeuren natuurlijk, maar gewoon garantie claimen en niet repareren. Je zou kunnen overwegen om deze blijven te gebruiken, en dan de andere als reserve houden.
 
Die zou niet moeten scheuren...punt
Keramiek heeft een levenslange garantie en dat geld dus ook voor de firebox. Nu kan het ook bij de gekende merken wel eens gebeuren natuurlijk, maar gewoon garantie claimen en niet repareren. Je zou kunnen overwegen om deze blijven te gebruiken, en dan de andere als reserve houden.
Zo een firebox, is dat keramiek? Dacht dat dit ander materiaal was.

Mailtje is naar dealer en verwacht morgen wel antwoord. Op zich gaat dat geen probleem zijn. Mss wel ff wachten omdat stocks achter zijn.
 
Zo een firebox, is dat keramiek? Dacht dat dit ander materiaal was.

Mailtje is naar dealer en verwacht morgen wel antwoord. Op zich gaat dat geen probleem zijn. Mss wel ff wachten omdat stocks achter zijn.
Wel keramiek verwacht ik, maar dan niet geglazuurd
 
Mijn Basterd Urban Large had ook een haarscheur in de fire box, gewoomn een nieuwe gekregen. TOP SERVICE!
 
Dat is een beetje get lastige als mensen een draadje in een draadje beginnen. Dan is een vergissing vlug gemaakt.
 
Bij Big green egg zit hoe garantie op.

big green egg heeft zijn garantievoorwaarden aangepast.
Een barst is momenteel geen garantie, vanaf dat het in 2 stukken is is het wel garantie.

Ze hebben dit aangepast omdat teveel mensen voor de minste barst een nieuw stuk aanvroegen terwijl dit eigenlijk voor het goed functioneren niet nodig was
 
Dat is een beetje get lastige als mensen een draadje in een draadje beginnen. Dan is een vergissing vlug gemaakt.
Op andere plaatsen krijg je meteen altijd direct commentaar dat je een nieuw draadje begint. Maar zag daar het nut ook niet van in om hier speciaal een draadje voor te beginnen.
big green egg heeft zijn garantievoorwaarden aangepast.
Een barst is momenteel geen garantie, vanaf dat het in 2 stukken is is het wel garantie.

Ze hebben dit aangepast omdat teveel mensen voor de minste barst een nieuw stuk aanvroegen terwijl dit eigenlijk voor het goed functioneren niet nodig was
Daar kan altijd voor gezorgd worden dat het 2 stukken zijn, maar het een KJ. Wel nog geen antwoord gehad van de dealer, maar mss maandag zijn rustdagje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan