BasBQ
Beef en Steak

Injector type

MarcH

Kooltjesharker
Berichten
142
Allen,

Ik sta op het punt om een marinade injector aan te schaffen, maar ik twijfel nog over welk type. De Rvs tandarts-spuit of zo'n kitpomp? Ik heb een oud draadje uit 2015 kunnen vinden hierover en daarin wordt de spitjack magnum wel erg gewaardeerd. Nu heb ik een dergelijke spuit gevonden voor een mooie prijs, incl 4 naalden, cleaners en mooie KOFFER. Ik hou gewoon van dat soort pakketten. Maar nu is mijn vraag, als ik mss (nu nog) af en toe thuis een PP of kip injecteer, is dat dan zo'n ding waard? Punt is dat hij maar 2 tientjes meer kost dan een 'gewone' rvs spuit. Dan denk ik, doe dan iets meer betalen voor meer gemak en wellicht iets meer kwaliteit en KOFFER! Of is zo'n kitspuit dan toch een overkill? En wie weet ga ik ooit helemaal los, maar ben nog maar net echt begonnen met serieuze bbq praktijken. Ik denk wel echt dat dit verder gaat groeien.

Ik hoor graag uw meningen en dan neem ik een besluit. Dank u
 
Injecteren doe ik zelden, maar zo’n spitjack is ideaal
 
Ik heb vorige maand bij Vuur & Rook de injector van Grillpro aangeschaft (€ 9,95). Ik moet zeggen werkt prima voor af en toe een Procureur of een kipje. Mocht je hem dagelijks of wekelijks gaan gebruiken zou je altijd nog kunnen kiezen voor een duurdere uitvoering.

 
Hahaha! Idd heren! Die had ik wel op het oog. Ik heb dergelijke injectors in werking gezien en het lijkt mij gewoon ***king handig. Zelfs al zou ik hem niet zo vaak gebruiken. Zoals gezegd, ik ben wel gevoelig voor mooie pakketten. Even dit of dat koffertje erbij, open doen en daar ligt het, hoor. Alles in z'n eigen vakje sorry, kan er niets aan doen. M'n inkbird thermometer heeft ook gelijk een mooi koffertje van me gekregen .
Maar Tijmen, laat vooral weten idd hoe de jouwe bevalt. Hij ziet er mooi uit.
 
Toen ik mijn eitje haalde zat er een injecter bij van een tientje. Doet het, voor mij, best zat die enkele keer dat ik’m gebruikt heb.
Maar kan het idee van jou ook begrijpen 😁😉
 
Toen ik mijn eitje haalde zat er een injecter bij van een tientje. Doet het, voor mij, best zat die enkele keer dat ik’m gebruikt heb.
Maar kan het idee van jou ook begrijpen
Gebruik je em ook niet weinig doordat het een simpele uitvoering is?
Of dat veranderd met een betere uitvoering betwijfel ik. Ik vind dat injecteren maar een getob..
 
Goedemorgen,

In één van z'n PP filmpjes zegt Dennis dat je beter niet zo'n goedkopere spuit kunt gebruiken, maar dan in ieder geval één van rvs. Dat spreekt mij ook altijd wel aan. Maar aangezien de rvs varianten ook al rond de 30 en hoger zitten, denk ik voor nog geen twee tientjes meer heb ik iets wat er weliswaar veel lomper maar ook gebruiksvriendelijker uitziet en lijkt te werken. En de koffer natuurlijk
Maar op die manier kwam ik al snel bij die 4goodz unit uit. De 'echte' spitjack kost op amazon 135 dollar... Dat heb ik er zeker niet voor over. Dus ik weet niet of die van 4goodz bagger is, maar zo ziet ie er niet uit iig.
 
Waarom zou je geen “ goedkope” spuit mogen gebruiken en wel een dure van RVS? #dtv.....
 
Alles mag natuurijk, maar zeker wanneer je van plan bent iets vaker of serieuzer te gaan doen, is mijn ervaring dat goedkoop vaak duurkoop is. Dit hoeft niet het geval te zijn, maar dat is een gok in mijn ogen. Als iets werkt, werkt het.
 
Alles mag natuurijk, maar zeker wanneer je van plan bent iets vaker of serieuzer te gaan doen, is mijn ervaring dat goedkoop vaak duurkoop is. Dit hoeft niet het geval te zijn, maar dat is een gok in mijn ogen. Als iets werkt, werkt het.
Ik volg je helemaal. Liever nu gelijk 2 tientjes meer dan eerst een goedkope en daarna een duurdere.

Ik ben benieuwd of een duurdere variant ook zoveel makkelijker en beter werkt, waardoor je hem uiteindelijk vaker gaat gebruiken..
 
Ik heb de Spitjack Magnum, ik vind het een wereldapparaat, heb ook ooit met geleende injecteerspuit gewerkt maar ik vind het een geknoei, als je niet uitkijkt zit niet alleen de vloeistof in het vlees maar ook op alles in de keuken.
Met de Spitjack heb ik niet alleen veel meer controle en werk ik schoner, de hoeveelheid vloeistof die je per shot injecteert is ook nog instelbaar.
En ook ik gebuik hem niet echt veel.
 
Alles mag natuurijk, maar zeker wanneer je van plan bent iets vaker of serieuzer te gaan doen, is mijn ervaring dat goedkoop vaak duurkoop is. Dit hoeft niet het geval te zijn, maar dat is een gok in mijn ogen. Als iets werkt, werkt het.

33f6da5f1e6419d88d8b6c80927c3cef.jpg

0d462e7894383e3a333136a901d3c136.jpg

Ik heb deze een jaar of zeven geleden uit de USA laten komen, maar vind het een draak van een ding. Veel te dikke naalden voor onze kleine procureurtjes van 2,5/ 3 kilo. Nu gebruik ik dus een goedkope van Vuur en Rook ( euro of 8 geloof ik) en voor mij werkt hij als een tierelier. Enige voorzichtigheid is geboden, want natuurlijk kwetsbaarder dan RVS en je moet hem vaker vullen. Maar zolang ik hooguit 3 procureurs per keer doe, en het geen aangenomen werk is..... Voor mij persoonlijk heel goed te doen.
 
Ik gebruik zelf een injector gekocht bij het Kookeiland, zeer scherp en smal, dus je prikt geen enorme gaten in je vlees. Heeft alleen niet zoveel inhoud, dus je moet hem een paar keer volzuigen bij een procureur van 2,5-3 kilo. Dit spuitje kost 8,50.

 
Allemaal bedankt voor de input! Ik heb er even over na kunnen denken en het blijft toch een gok. Ik heb nu gekozen voor de kitspuit en hoop dat ik daarmee de juiste keuze voor mij heb gemaakt. Het kan altijd nog zo zijn dat ik ga beseffen dat ie te lomp is, maar voor nu ga ik voor een beetje luxe en ws extra gemak. Mocht ik ooit toch uitkomen bij een simpele spuit, dan was duurkoop pas echt duurkoop
Ik ga het meemaken, mensen. Eerst maar eens m'n eerste PP maken zeer binnenkort hoop ik!
Ik zal jullie tzt ook mijn bevindingen over de spuit laten weten in dit draadje
 
Terug
Bovenaan Onderaan