BasBQ
Beef en Steak

in Mojo gemarineerde varkenshaas

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
vanavond een keer vlees gemaakt volgens een recept uit culinair bbqen van Steven raichlen.

het is een in mojo gemarineerde varkenshaas geworden.

varkenshaasjes netjes ingesneden, teruggevouwen en opgebonden

IMG_3473.jpg


de mojo marinade gemaakt en die buiten even af laten koelen

IMG_3475.jpg


voordat ie over de varkenshaas gegoten werd om te marineren

IMG_3476.jpg


de WGA aangestoken en de varkenshaasjes er indirect op gegaard

IMG_3492.jpg


bij een kerntemperatuur van 70 graden de varkenshaas eraf gehaald, en nog 10 minuten in aluminiumfolie laten rusten

IMG_3494.jpg


hierbij hadden we aardappels uit de *v*n en lekker gebakken uien met champignons

IMG_3495.jpg


Heerlijk gegeten, ik vond het een heel verrassende smaak, is zeer zeker voor herhaling vatbaar.

Bedankt voor het kijken

 
Lijkt me heerlijk! Wat zit er in de Mojo marinade?
 
Zien er goed uit hoor, die lust ik vast ook wel (tenzij dat groene korianderblad is ;) )
 
Frits zei:
Lijkt me heerlijk! Wat zit er in de Mojo marinade?

125 ml olijfolie, 8 grote tenen knoflook, 1,5 tl gemalen komijn, 75 ml citroensap, 75 ml sinasappelsap, 2 t grof zeezout, 1 tlzwarte peper, 1 tl gemalen oregano, 30 gr verse koreander

Ik heb sinasappelsap gebruikt, maar begreep al van Noskos dat er eigenlijk verse sinasappelsap bij moet.
 
noskos zei:
Zien er goed uit hoor, die lust ik vast ook wel (tenzij dat groene korianderblad is ;) )

ja dus  ;)
 
@ Frits, Voor een echte mojo gebruik je bitter (Seville) sinaasappelen, maar die zijn maar heel kort te koop hier, als je ze al kunt vinden. vandaar de mix met het citroensap om het zuurder te maken.

@Leo, dat dacht ik al ;) Ik laat het er altijd uit in mijn recepten, ik ben niet echt fan zal ik maar zeggen :D
 
Dit lijkt me lekker, anders... ga ik een keer proberen. Dank voor het delen!
 
@Leo, dat dacht ik al ;) Ik laat het er altijd uit in mijn recepten, ik ben niet echt fan zal ik maar zeggen :D

Er staat bij het recept dat je kan kiezen uit koreander en verse munt, is misschien ook te proberen dan
 
Klinkt en ziet er goed uit!

Leuk he dat je de wga ook goed indirect kan gebruiken, groot voordeel tov een smokey joe, (daar verlies je veel meer roosteropp bij indirect)

Ik zou alleen de luchtschuiven ook indirect zetten, dus scheef, aan de kolenkant volledig open (omhoog) en aan de niet kolenkant zo ver mogelijk naar beneden, en dan de dekselschuif boven de kolen dicht en boven het vlees open. zo creeer je de beste indirecte stroming denk ik.
 
Spiffs zei:
Klinkt en ziet er goed uit!

Leuk he dat je de wga ook goed indirect kan gebruiken, groot voordeel tov een smokey joe, (daar verlies je veel meer roosteropp bij indirect)

Ik zou alleen de luchtschuiven ook indirect zetten, dus scheef, aan de kolenkant volledig open (omhoog) en aan de niet kolenkant zo ver mogelijk naar beneden, en dan de dekselschuif boven de kolen dicht en boven het vlees open. zo creeer je de beste indirecte stroming denk ik.

Bedankt voor de tips, ik had de dekselschuifjes wel zo gedaan, maar de schuiven aan de zijkant had ik niet aan gedacht.
Ik zal het onthouden
 
Terug
Bovenaan Onderaan