BasBQ
Beef en Steak

Ietwat ketjap spareribs?

 
 

Mr D.J.

Kooltjesharker
Berichten
215
Heeft iemand zo een idee voor een marinade/saus voor sparibs?
En dan zoek ik iets in de richting van laten we zeggen babi ketjap..
 
Ik heb wel een recept voor een marinade voor ribs, is hier jaren favoriet geweest bij de kinderen. Die gingen in de oven, maar kan ook prima indirect op de Q. Is zoetigig.
Komt ie.
1,75 dl tomatenketchup
2 ? 3 eetlepels sojasauce
2 ? 3 eetlepels voeibare honing
2 teenjes koflook fijngehakt
4 eetlepels sinaasappelsap
1/4 theelepel cayennepeper
1/4 theelepel vijfkruidenpoeder
1 ? 2 steranijzen.

De hele handel door elkaar, spareribs er in marineren, ik deed het gewoon een dag van te voren. In de oven op 180?c vopr 1 tot 1 1/2 uur. In de gaten houden dat ze niet zwart worden door de honing, maar dat lijkt me evident.

 
Jaja Rene. Maar google kan altijd nog. Eerst maar eens de elite vragen hier.

Dominique,ik zet hem in het lijstje.. Lijkt me lekker..
 
Ketjap marinade

Ingredi?nten:

2 Etl olijfolie
4 Etl ketjap
1 Etl witte wijn azijn
1 teen knoflook
2 Etl ketchup

 
Mr D.J. zei:
Jaja Rene. Maar google kan altijd nog. Eerst maar eens de elite vragen hier.

Was ook maar een geintje, kreeg deze ook ooit toegestuurd en vond dat "automatische systeempje" wel geinig, vandaar.
En je hebt helemaal gelijk hoor, op en bij het BBQ Genootschap is zoo veel geweldige ervaring te vinden!!!!
 
Het streven hier is om iedereen van een antwoord te voorzien en niet naar google te sturen. Anders zouden we grote delen van het forum gewoon kunnen vervangen door de tekst, kijk ff op google. ;)
 
Hier mijn recept voor spareribs, deed ze hier ook altijd in ' koken ' maar op de q moet prima kunnen volgens mij ;-)
Ketjap
Marinade mix (is deze zonder zout voegen we het er aan toe)
Sambal
Evt. Suiker, ui en knoflook
Appelstroop (iedereen vraagt altijd wat dat zoetje is wat ze niet thuis kunnen brengen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan