BasBQ
Beef en Steak

Iberico Rack

 
 

Smokie

Vuurmaker
Berichten
67
Wat doe je als de verzendkosten 7 euro zijn en je nog 7 euro moet tot ‘gratis verzending’? Dan bestel je natuurlijk iets dat je zelf niet zo snel zou bestellen. In mijn geval was dat zo’n 500g iberico rack en die mocht er vandaag aan geloven.

6275C3DA-608C-418F-968D-3A1026D300FC.jpeg

Bbq klaargemaakt voor direct en indirect en opgestookt tot zon 170. Rack bij kerm van 45 graden ingesmeerd met een glace van balsamico, mosterd, ui, knoflook en lichte basterdsuiker en door laten garen tot 58.
Toen nog even searen voor het korstje en voila.

37FC1A85-A56F-437D-B4C4-51767D83D6C4.jpeg

393756C3-B74B-4EE5-B6F5-B8763A0EADC7.jpeg

Geserveerd met zoete aardappelfriet met truffelolie en parmezaan en een frisse salade.

Hoe smaakt dat dan? Heerlijk! Vergeleken met filetlapjes is dit het betere werk.
 
Mooi plankie geworden en voor de gratis verzending een goed stukkie vlees
 
Iberico rack is zo lekker, ziet er goed uit, mooie garing, volgende keer moet je hem eens proberen met zout peper en klein beetje versgehakte rozemarijn en tijm.
komt de pure Iberico smaak helemaal tot zijn recht, dit varkentje heeft bijna niks nodig.
 
Die verzendkosten zijn stiekem wel fijn, heb je een excuus om nog wat vleesch in huis te halen, je kan maar nooit genoeg hebben
Garing ziet er perfect uit! Enjoy.
 
Heerlijk stuk vlees. Bij de plaatjes loopt het water me in de mond.
Heb ik laats ook gemaakt. Heerlijk met witte asperges van de grill. Paar gerookte aardappels er bij. Geweldig. En wat Ewald ook al aangaf. Ik gebruik enkel SPG (Zout, Peper en knoflookpoeder) bij Iberico. De smaak van het vlees is zo goed van zich zelf. Snel weer eens maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan