BasBQ
Beef en Steak

Houtskool zelf maken

zat er eens overna te denken maar als je dan fruit hout gebruikt kun je zelfs eerst gebruiken als rook hout en daarna gebruiken als houtskool.

ik wikkel mijn rookhout (snippers) altijd in alu folie, als ze dan uitgerookt zijn dan gooi ik dat altijd op de kolen.
 
Mijn buurman heeft zijn kersenboom gerooid en ik heb nog droog eiken en beuken stammetjes liggen. Het lijkt me mooi om daar houtskool van te maken.
 
Ik zie de mogelijkheden................
 
Zappa zei:
Mijn buurman heeft zijn kersenboom gerooid en ik heb nog droog eiken en beuken stammetjes liggen. Het lijkt me mooi om daar houtskool van te maken.

IK zou dit gewoon lekker gebruiken als rookhout.
 
Gisteren uitgeprobeerd met een paar stammetjes droog amerikaans eiken. In stukjes gehakt en 3 uur in een oude soeppan op een vuurtje gezet.
Het was geen succes. de stukjes op de bodem waren mooi verkoold maar alles wat hoger zat is nog duidelijk als hout herkenbaar. Het vuur had groter gemoeten maar dan verstook je meer brandhout dan wat je aan houtskool over houdt.
Nu woon ik wat afgelegen maar in een woonwijk is dat geen haalbare kaart.
Jammer, maar ik houd de stukjes wel voor toevoeging aan de gewone houtskool.
 
-Danny- zei:
Zappa zei:
Mijn buurman heeft zijn kersenboom gerooid en ik heb nog droog eiken en beuken stammetjes liggen. Het lijkt me mooi om daar houtskool van te maken.

IK zou dit gewoon lekker gebruiken als rookhout.



Danny  + 1
Ik ook  :) !
 
Denk dat je in dit geval wel een paar hele varkens over de schutting mag gooien :D
 
SilverFox zei:
Denk dat je in dit geval wel een paar hele varkens over de schutting mag gooien :D

+1
Denk dat in een woonwijk je dan ook regelmatig tegen de brandweer mag zeggen dat er niks aan de hand is.
Afgelopen zaterdag om 8 uur sochtends met rookhout op de bbq stond de buurman al op de stoep of er niks in brand was gevlogen  :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan