BasBQ
Beef en Steak

Hoe groot moet je varkensbuik zijn voor Porchetta?

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

al een aantal keer is mijn oog gevallen op stukken buikspek met zwoerd van de supermarkt.
Die zijn vaak vierkant versneden maar niet heel groot/lang.
Hoe zou je een porchetta moeten oprollen als je stuk vlees eigenlijk te kort om dat op een goeie manier te doen?
Stel dat ik mijn buikspek via het internet bestel, maar ik wil niet een kant en klare porchetta bestellen, is er dan een soort vuistregel hoe groot het stuk buikspek moet zijn om hem enigzins makkelijk op te rollen?

alvast bedankt voor jullie ideeën hierin.
 
Als ik een beetje rond Google lees ik overal dat er ongeveer 2 kg voor 8/10 personen geteld wordt.
 
Als ik een beetje rond Google lees ik overal dat er ongeveer 2 kg voor 8/10 personen geteld wordt.
Ik bedoel niet voor het aantal personen, ik bedoel watvoor gewicht/lengte je minimaal nodig hebt om hem uberhaupt te kunnen oprollen.
 
Je zal de buik gaan/moeten vlinderen om daardoor een mooie "swirl van vulling/kruiden" in je opbinding krijgen.
Dat kan je al met een klein stukje spek voor elkaar krijgen, maar bij porchetta gaat het bij mij ook om het overweldigende stuk vlees qua grootte

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
@meinonA

2 kilo vind ik het makkelijkste. Minder dan 1,5 kilo zou ik niet doen.
en dan vlinderen. Dan kan je meer vulling toepassen en makkelijker oprollen. Win win


 
Terug
Bovenaan Onderaan