BasBQ
Beef en Steak

Het R?g?hsnest

 
 
 
 

MrMannetje

Pitmaster
Berichten
520
Omdat mijn spaarpot met kleingeld na 5 jaar doneren vol zat was het tijd deze maar eens te tellen en wat bleek..
Ik had genoeg kleingeld gespaard voor een Big Green Egg ;D

Omdat deze morgen wordt gebracht is het dan ook tijd om te bedenken hoe deze te plaatsen.
Met Google Sketchup aan de slag gegaan met de volgende uitgangspunten.

- De BGE moet erin passen
- De Weber 57 OTG moet erin passen
- Ik moet een beetje droog kunnen staan
- Er moet een stuk werkplek zijn
- Er moeten lades zijn waarin de BBQguru droog kan liggen
- Er moet een lade zijn waarin mijn Weberspit past
- Er moet een lade zijn waarin rookhout en kolen kunnen
- Er moet een lade zijn voor kookgerei

Door de beperkte ruimte van maximaal 2 meter breed en een meter diep past helaas mijn WSM niet bij, deze komt in de buurt op wieltjes zodat is deze al "sidebbq" erbij kan rollen.

Hieronder de eerste uitwerking van "Het R?g?hsnest".
Tips, vergeten zaken en mogelijke verbeteringen hoor ik graag!

RegahsNest3d.png


BASICtableBBQfront.png


BASICtableBBQfrontschuin.png
 
Wow, mooie gedaan man ! ziet er prima uit. ben stiekum wel een beetje jaloers  ???
 
structor zei:
Ziet er goed uit. Ik weet alleen niet of het een goed idee is je elektronica buiten op te bergem ivm vocht.

Elektronica en vocht gaan idd niet goed samen, plan was ook om het motortje van het spit wel binnen te leggen.
Gaat vooral om die grote ring! De la voor de BBQguru is ook alleen voor als hij in gebruik is, verder ligt die zeker binnen!
 
leuk zo een pc schets,  k ben bijna jaloers want ik ken dat niet.

ter zake: waarom de afdak niet zo breed als de stenen muur als op de schets.
dan heb je geen inregen van beide zijde.
en ik zou de 2 schoren onder t dak van steunend naar hangend (met ketting) maken boven t dak naar de muur
zit dr niks in de weg onder t dak.
 
Ziet er heel handig uit, maar ik zou ook wat ruimte reserveren voor het gereedschap. dus wat haakjes en oogjes links en/of rechts.
 
AV zei:
leuk zo een pc schets,  k ben bijna jaloers want ik ken dat niet.

ter zake: waarom de afdak niet zo breed als de stenen muur als op de schets.
dan heb je geen inregen van beide zijde.
en ik zou de 2 schoren onder t dak van steunend naar hangend (met ketting) maken boven t dak naar de muur
zit dr niks in de weg onder t dak.

Met Google Sketchup en wat youtube uitleg is het makkelijker dan het lijkt ;)

De muur heeft in het echt links een deur en recht een raam.. als ik de muur van de tekening had, had de WSM er ook nog wel bijgepast :)
Hangende schoren is idd nog wel het overwegen waard, zal morgen een meten of dat pas. Ik woon namelijk op de bovenste verdieping en weet niet of de dakrand hoog genoeg is..
 
_Martijn zei:
Ziet er heel handig uit, maar ik zou ook wat ruimte reserveren voor het gereedschap. dus wat haakjes en oogjes links en/of rechts.

Haken, goeie tip, tnx!
 
Is je dak ingesloten aan bijde kanten.(deur en raam)
Anders zou ik een schoorsteen plaatsen.
 
Ik zou hem niet zomaar op de grond zetten ivm vocht en nu stoot je ook continue met je voeten tegen de lades dat werkt niet zo fijn. Ik zou er dus korte pootjes of wieltjes onder zetten.
 
Ik vinnum mooi :)
 
MrMannetje zei:
De muur heeft in het echt links een deur en recht een raam.. als ik de muur van de tekening had, had de WSM er ook nog wel bijgepast :

keuken showroom beeld dus.
en rtl klus tv met TIG waxine kaarsjes idee dus. :-\ ;)
reden dat ik nooit met vrouw lief naar een beurs of keukenboer ga  :mad:
en helemaal niet iekea :D

maar ruimte gebrek dus.
dan zou ik de schoren laten zo en kan je gereedschap aan hangen.
 
mooie schets Daan, je bent een gelukkig mens, gefeliciteerd met je ei.
 
Mooi idee hoor. Ziet er leuk uit.
Vergeet de opener niet ;)
 
Lekker nest....... Je weet het..... Een reiger is op zn best...... In zn nest... 8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan