BasBQ
Beef en Steak

Herfst: Pompoenstoof

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.902
In de foodies van November stond een receptje van Pompoenstoof met groene kool.. Ik had een goed excuus nodig om de weber weer eens uit de schuur te trekken, en dit was er een.

Begonnen met de pompoen in blokjes te snijden en de firestarter aan te zwengelen.

533CC1CB-D11E-48DE-A709-F6A9BF9CCCE4.jpeg


De mise en place.
5204B18D-4C34-476E-A73B-271876BC0088.jpeg


Beginnen met een uitje en (3teentjes) knoflook in (2el) olijfolie.
BCD83E72-CC7F-4231-B591-F5D308403728.jpeg

Toen bleek dat ik wel erg enthousiast was met de firestarter (haast is nooit goed hรฉ).. Dus het pitje stond iets te hoog.. De knoflook was al donkerder aan 't worden dus er moest even doorgewerkt worden. Snel de tomatenpuree (1el), verse geraspte gember (5cm), komijn poeder (1tl), koriander poeder (1tl), 1 rode peper, en 1tl gerookt paprikapoeder toegevoegd en snel begonnen te roeren. Zoals verwacht duurde dit ook niet lang en moesten we snel door met de volgende stap.. De tomaten blokjes (pakje), 300ml bouillon en pompoen mochten erbij. Er was weer rust dus weer tijd voor een fotootje.
B23F11E6-991A-4819-AF38-D58B34736328.jpeg

Dit een goede 10 minuten met gesloten deksel laten pruttelen.
Vervolgens 2 kleine blikjes kikkererwten toegevoegd (grote blikken waren op).
70D69D66-0187-4F8F-B993-C344FC3619A4.jpeg

En gezien de groene kool niet te vinden was in onze mini appie heb in spitskool (200g) meegenomen, dat was overigens ook prima.
Deze ook toegevoegd.
C3A80826-D988-4104-8C29-BCA5D69CFAF2.jpeg

Nog even laten staan (kwartiertje, 20 minuten ofzo) en toen vond ik het wel prima.
Tijd voor wat foto's..
EA011FFC-580D-4D4E-ADD4-E779F07B1CDC.jpeg

Sap van de limoen erdoorheen en hij was klaar.
Lekker met wat rijst gegeten..

90657785-1053-4C3F-9DC5-6E7F951858D7.jpeg


En dat was smullen. Het was te veel voor ons 2en, plus een 2 jarige.. Maar dit gaat lekker in de vriezer voor een snelle hap later.
4AE1626A-92B3-45FD-A3BF-480FDFF80E54.jpeg


Dik succes.
 
Laatst bewerkt:
Zo Sander, dat ziet er goed uit kerel.
Maar waarvoor de limoen? ;) :unsure:

Ps
Mooi pannetje. Bevalt 'ie?
 
Bedankt allen!


Zo Sander, dat ziet er goed uit kerel.
Maar waarvoor de limoen? ;) :unsure:

Ps
Mooi pannetje. Bevalt 'ie?
Ja het sap ging er nog in.. Deed de smaak wel ten goede ook, samen met de gember een frisse toon erin zorgde voor 2 keer opscheppen ;) ( Thx ff toegevoegd aan't verhaal)

Ja dit is de dutch oven van weber (de eerste versie), gebruik hem best vaak en makkelijk in onderhoud :) sinds de DUO uit is zou ik die preferent gezien daar de deksel van gebruikt kan worden als plancha.
 
Prachtig Sander, wat een kleuren!

Niet om flauw te doen, maar ik denk dat het gerecht wezenlijk anders smaakt als je groene kool (savoie) gebruikt in plaats van spitskool. Dat aardse zal de pompoen nog meer omhoog halen en de structuur eet denk ik ook nog lekkerder! Ik ga deze zeker eens proberen. Lijkt me zalige groentestoof!
 
Prachtig Sander, wat een kleuren!

Niet om flauw te doen, maar ik denk dat het gerecht wezenlijk anders smaakt als je groene kool (savoie) gebruikt in plaats van spitskool. Dat aardse zal de pompoen nog meer omhoog halen en de structuur eet denk ik ook nog lekkerder! Ik ga deze zeker eens proberen. Lijkt me zalige groentestoof!
Bedankt kerel, ik zal je later op de dag het recept ff doorsturen. Het was voor de afwisseling in kleur ook wel mooier geweest om wat stukken groen erdoorheen te hebben denk ik. Misschien had ik het beter met wat spinazie kunnen vervangrn dan spitskool? Achteraf was spitskool wel lekker erdoorheen en onze kleine man at het ook gewoon mee (dat was bij stukken groene kool anders geweest denk ik) :ROFLMAO:
 
Dat is een kleurrijk stoofpotje, ziet er lekker uit.
Al eerder had ik ergens neergezet dat wij geen grote liefhebber zijn van pompoen, maar na het zien van de foto's vond zelfs mijn vrouw het er smakelijk uit zien .. wie weet komt er een herkansing voor de pompoen met recepten zoals dit ;)
 
Ja dit is de dutch oven van weber (de eerste versie), gebruik hem best vaak en makkelijk in onderhoud :) sinds de DUO uit is zou ik die preferent gezien daar de deksel van gebruikt kan worden als plancha.
Thnx. Zit er al een tijdje naar te loeren :cool:
 
Lekkere plaatjes Sander. Mooi dat de Q weet eens uit het stof is getrokken. Pompoen van de Q is altijd feest. Mag ik graag eten. Miss een stukje vlees er bij. Maar deze veggie stoof ga ik eens onthouden. Top.
 
Terug
Bovenaan Onderaan