BasBQ
Beef en Steak

HELPPP... WGA gas?? Alternatief voor L&S???

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Hallo MedeQers..

Ik heb al erg veel gezocht en gelezen, maar kom er gewoon niet uit.

Ik wilde een WGA kopen en meenemen naar Frankrijk, maargoed zoals waarschijnlijk een hoop van jullie als wisten, mag ik dus niets met houtskool.
Nu vind ik persoonlijk bbqen op een gasding gewoon niets aan, ik bbq thuis bijna alleen maar low en slow of reverse sear.

Nu zal ik enorm balen om al die lekkere stukken vlees en vis in Frankrijk te moeten laten liggen, of gewoon in het huisje op de pan te gooien (weg charme en lekker relax prutsen).

Dus hebben jullie een idee?
Kan ik zones creëeren op een WGA gas? Of zijn er leuke alternatieven op de "camping" markt.
Ik zit gewoon in een eco-lodge met een gasplaat, maar wil eigenlijk wel gewoon lekker pielen met mooie stukjes vlees. (Buikspek, beenhammetjes etc).

We gaan dit weekend weg. Iemand nog ideeën???
Of zijn dit gewoon onrealistische verwachtingen voor een gasvariant?

Ps; voordat iedereen met dikke gasbbqs komt, het moet wel handzaam zijn voor in de auto!

Help

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Met de wga of de weber q1200 kan je prima indirect bbqen.
Dit doe ie door dit:


Aluminium folie eronder als afscherming van de directe hitte. Ze hebben hiervoor ook een aluminium bak. Maar folie is goedkoper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Voor de zomer heb ik met de zelfde keuze/afweging gezeten. Ik had altijd de wga kolen bij topding! Maag ook vanwegen de verbod op kolen naar een gas bbq gezocht. Heb ook dr wga,q1200 overwogen.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een napoleon travel q264 dit omdat hij 2 branders heeft. Hij is wel wat groter dan de wga maar met de q1200 valt het formaatverschil mee. Ik heb de ruimte en laad vermogen in de caravan hiervoor. Anders was ik ook de voor de q1200 of wga gegaan.
Persoonlijk de q1200 van weber omdat deze de vlam beter kan temperen en ook lagere temperaturen kan bereiken en heeft standaard een temp meter in de deksel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Voor de zomer heb ik met de zelfde keuze/afweging gezeten. Ik had altijd de wga kolen bij topding! Maag ook vanwegen de verbod op kolen naar een gas bbq gezocht. Heb ook dr wga,q1200 overwogen.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een napoleon travel q264 dit omdat hij 2 branders heeft. Hij is wel wat groter dan de wga maar met de q1200 valt het formaatverschil mee. Ik heb de ruimte en laad vermogen in de caravan hiervoor. Anders was ik ook de voor de q1200 of wga gegaan.
Persoonlijk de q1200 van weber omdat deze de vlam beter kan temperen en ook lagere temperaturen kan bereiken en heeft standaard een temp meter in de deksel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Roi,

Bedankt voor de snelle reactie. Heb jij ervaring hierop met een braadstukje oid? Echt L&S hoeft van mij nou ook weer niet, maar een buikspekje in 2-3uur garen oid lijkt me dan wel weer mooi. Wellicht dat dat kan op die Napoleon ivm de 2 gaszones! Ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Hey, op de napoleon kan je zeker goed low en slow, maar ook high en fast.
Voor steaks/hamburgers zit op zowel de napoleon als de weber q1200 een gietijzeren grill voor de mallard reactie.

17e1d1c1b9edde0929479d85c864a6ab.jpg


Hier 2 spareribs van 1kg ps met rookbox ging er goed!
Dit kan je ook bereiken op de weber als je een hitteschilt plaatst zoals ik hierboven aangaf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hey, op de napoleon kan je zeker goed low en slow, maar ook high en fast.
Voor steaks/hamburgers zit op zowel de napoleon als de weber q1200 een gietijzeren grill voor de mallard reactie.

17e1d1c1b9edde0929479d85c864a6ab.jpg


Hier 2 spareribs van 1kg ps met rookbox ging er goed!
Dit kan je ook bereiken op de weber als je een hitteschilt plaatst zoals ik hierboven aangaf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thanks...showroommodel van om de hoek
d31c9abe2535af77da78953f77821137.jpg


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Hoppa! Dat is snel beslist! Een super bbq heb je nu. Je kan er alles op. Sterker nog voor thuis snel satetje ofzo is die ook gewoon perect


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoppa! Dat is snel beslist! Een super bbq heb je nu. Je kan er alles op. Sterker nog voor thuis snel satetje ofzo is die ook gewoon perect


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha.. De vrouw vond hem nogal aanwezig voor een travel uitvoering. Ik heb ook wel even getwijfeld hoor, maar in de deksel past ook nog een hoop troep. En nu kan ik wel gewoon "echt" lekker prutsen op de camping. Dus ik ben blij! Benieuwd of een pannetje water oid ook nog een beetje te doen is erop, dan kan ik er ook eens makkelijk en pastaatje op maken met een zalmpje on the side! Ben erg benieuwd!
Normaal ben ik nooit zo snel met aankopen, maar dit model heeft inderdaad wel alles wat ik zocht.
Nu alleen nog een gasfles regelen(zijn ook beste units trouwens).
Bedankt iig

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Grote stukke vlees moeten ruuimte hebben he.. hie kan je ook gewoon blik kip op maken. Rolade noem het maar. Water kookt er ook gewoon op, ik heb ook altijd een giet ijzere pannetje bij voor de gebakke eieren en spek,
Klopt het is niet de kleinste, maar rooster oppervlakte schelen ze elkaar niet enorm veel. Het zijn voornamelijk de handvaten wat het zo fors lijkt ogen..
rookbox kanje trouwens ook makelijk zelf maken op degas bbq. Maak van aluminium folie een bol met de hout snippers, dichtdoen. En gaatjes inprikke.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoe is de napoleon op vakantie? Bevalt die goed? Ben benieuwd naar je bevindingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoe is de napoleon op vakantie? Bevalt die goed? Ben benieuwd naar je bevindingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vol onderweg. Vuurdoop vandaag met Bavette, gepofte zoete aardappel en courgette.
Heb de halve franse vleesafdeling al wel leeggekocht. Ben mn benieuwd naar de ribben deze week! Tot nu toe lijkt het top!goede grillmarks
0677eb668e9fb26866a939b3b5c0aae6.jpg


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Ziet er goed uit! En fijn dat die zo goed bevalt.
En de baas thuis nu toch ook wel tevrede er mee of nogsteeds sceptisch over het formaat...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit! En fijn dat die zo goed bevalt.
En de baas thuis nu toch ook wel tevrede er mee of nogsteeds sceptisch over het formaat...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met de dakkoffer erop past alles, dus geen probleem. De komende weken eens goed testen. Ben mn ook benieuwd naar een beetje low&slow. Eerst maar eens ff kippetje erop en dan de spareribs. Toch even testen, maar tot nu toe

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Alleen maar een extra goede reden om de bbq aan te doen! Onder de mom van ik moet hen goed teste !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Weet niet hoe streng ze daar zijn maar gewoon een WGA meenemen. Kokos briketten erin, ruik je het minste en als je gesnaaid wordt doen of je gek bent en het niet wist? Desnoods zet je er een lege gasfles naast om ze om de tuin te leiden 😇
 
Weet niet hoe streng ze daar zijn maar gewoon een WGA meenemen. Kokos briketten erin, ruik je het minste en als je gesnaaid wordt doen of je gek bent en het niet wist? Desnoods zet je er een lege gasfles naast om ze om de tuin te leiden
te laat inmiddels, Napoleon Travel gekocht (zelfs Low&Slow ). Maar zeker een goede tip, die Fransen doen vaak ook alsof wij gek zijn.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Aanzetten tot fraude ook gewoon.. .
Laten we de regels maar gewoon respecteren, voordat er straks een regeling komt die expliciet Nederlanders verbiedt om te bbq-en
 
Terug
Bovenaan Onderaan