BasBQ
Beef en Steak

Help!:)

STL

Sprokkelaar
Berichten
49
Ik heb een cheapie gasbbq gekocht op marktplaats voor naast m’n weber master touch. Ik wil als ik “ff snel” vlees voor twee wil maken op gas kunnen bbqen: lekker snel warm.

Zoals ik al zei ik heb een goedkope optie gezocht een brixton wat schijnbaar een label is van tristar. Nu ben ik alleen even aan het schoonmaken geweest en ik twijfel of de gietijzeren plaat en roosters nou geëmailleerd zijn of niet; is het de emaille die los laat of is het vet? Ik heb iig goed ontvet en geschrobd en het gaat er wel verder af maar ik weet niet zo goed wat ik er af schrob
0cd9e64f631b85c76241ab613eba7691.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Denk dat je de beschermlaag eraf aan het halen bent. Dat kan niet al te veel kwaad. Maar je zalm hem nu wel opnieuw moeten inbranden, anders gaat hij roesten
 
Kan ik hem dan zoals hij nu is inbranden of moet ik hem eerst helemaal kaal maken? En zorgt dat er ook voor dat hij niet verder afbladderd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Kan ik hem dan zoals hij nu is inbranden of moet ik hem eerst helemaal kaal maken? En zorgt dat er ook voor dat hij niet verder afbladderd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

P.s tips zijn welkom betreft seasonen/inbranden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het ziet er njet geweldig uit.
Ik zou hem met een roterende staalborstel schoonborstelen en daaarna enkele keren met crisco inbranden.

By the way, is het gietijzer of een gewone stalen plaat?
 
Ik heb hem al met een staalborsteltje schoon proberen te maken (op accuboor gezet) er gaat niet bijster veel meer van af.

Volgens mij is het wel gietijzer maar hoe weet ik dat zeker?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als je er niets meer afkrijgt, zal dat met het grillen ook niet afgeven ;)
Inbranden maar!
 
Nog effe proberen met een plamuurmes/verfkrabber?
 
Ik heb het toch nog paar keer gedaan met staalborstel en accuboor, heb hem net voor het eerst geolied dus over uurtje weer! Ben benieuwd naar het resultaat en vooral of het voor mij psychologisch verantwoord is er van te eten(dat zal nog het meeste knagen)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb hem al met een staalborsteltje schoon proberen te maken (op accuboor gezet) er gaat niet bijster veel meer van af.

Volgens mij is het wel gietijzer maar hoe weet ik dat zeker?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gietijzer is vrij korrelig van structuur.
Als je niet thuis bent in materialen is het alleen visueel vast te stellen. Gietijzer is ruw van structuur met ronde, gegoten hoeken,
Als er niets meer af te borstelen is, geeft het er na inbranden ook niet af.
Plaat wordt bij gebruik dermate heet dat er geen bacterie meer over heen loopt.
Succes met inbranden. Welke olie gebruik je?
 
Laatst bewerkt:
Ben voor Arachide olie gegaan, vooral omdat ze dat in de lokale Buurtsuper hadden haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan