BasBQ
Beef en Steak

Hamburger voor foto wedstrijd

 

Jaapj

Tondelzoeker
Berichten
14
6e7c6f69fe28d909b90e25ddf28f67d0.jpg


Voor het thema kaas hoopte ik iets te kunnen doen met gesmolten kaas draden, dus het leek me leuk om een hamburger door te snijden en dan te fotograferen. (onderaan kun je zien dat daar toen precies 0 kaasdraden tevoorschijn kwamen).

Het recept dat ik deels heb gebruikt is die van BBQ-helden, de slam burger.
Weggelaten heb ik de wijn door de uien en ik heb geen roquefort kaas gebruikt maar cheddar, dit omdat ik had opgezocht welke kaas super goed zou moeten smelten. Ik kwam toen uit op jonge gouda of cheddar. Dus vandaar.

Ingredienten:
2 rode uien
2 tenen knoflook
2 el bruine suiker
Glas water
400 gram rundergehakt (geen mager)
1 el worcestershire saus
2 el knoflook poeder
1 tl zwarte peper
Grof zeezout
Cheddar kaas
Burger broodjes
Rucola
1 vleestomaat
Honing mosterd saus

Eerst heb ik het gehakt gemengd met de peper, worcestershiresaus en het knoflookpoeder.
Daarna heb ik er 2 flinke burgers van gemaakt met in het midden een kuiltje tegen het opbollen bij het bakken en iets groter dan het broodje ivm het krimpen.

Beide hamburgers ingepakt in folie en toen eerst maar van de ui ringen gemaakt en de knoflook klein gesneden.

33ed3b2be468f73da72caf27bc94ad8c.jpg


Nu gauw de bbq opgestookt en de uien met knoflook lekker bruingebakken, nu wat water en de suiker erbij en laten sudderen tot het een papje word.
3264ef03d76fe2f195313163575e1a4f.jpg

f6c0ad8849afbeb5abe662cc9f0c719e.jpg



Nu lekker tomaatjes in de skillet, en de broodjes grillen. Daarna kunnen de hamburgers erop, en lekker draaien tot ze 60-65 graden kerntemperatuur hadden.
Nu wat flinke stukken cheddar erop en nog even goed indirect met het deksel op de Q laten smelten.
21530cd029cc692cad79a5f40d7f7dfd.jpg

f8e09dea080ffa704b0a4acf729f8282.jpg



Nu kan ik de broodjes opbouwen.
Beginnend met de bodem met rucola erop, daarna kan de hamburger met gesmolten rucola erop. Gevolgd door de ui en een lekkere plak vleestomaat. Nog een beetje honingmosterd saus en de bovenkant van het broodje kan erop. Tijd voor de foto’s
d1d626c9a3a587863699ce5efb5ca114.jpg

1a38f7c217f367ead814ed484136f7cd.jpg


Zie hierboven de tegenvallende doorgesneden hamburger foto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Nou, misschien geen kaas draden, maar het ziet er geweldig lekker uit.
Eerste foto Is top
 
Lekker burgertje hoor!
 
Mooie burger. Lekker weg happen dat ding.
 
Ondanks dat je de draden mist is het een top reportage :) Dit was zeker om te smullen.
 
Lekker hapje zo
Nu hoefde je na elke hap je armen niet te strekken tot de kaas los zou laten 😊
 
Whooop whooop, wow.
Kan ff nergens de bruine suiker terugvinden, is die in het pannetje met de uien gegaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ah sorry, ja klopt. Zal het aanpassen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
OK. Geen draden inderdaad, maar wie geeft daar om als die zo’n burger 🍔in z’n waffel kan stoppen. Ziet er heerlijk uit! 👌🏼
 
Dat ziet er een super heerlijke burger uit. En een schitterden foto zeg. Krijg er gewoon honger van
 
Terug
Bovenaan Onderaan