BasBQ
Beef en Steak

Ham/kaas/ui brood.

 
 

Mr D.J.

Kooltjesharker
Berichten
215
Gisteren een brood op de q gebakken die uitermate smaakvol was.
Ook bijzonder simpel om te maken.
Ik gebruikte een pak Koopmans witbroodmix.
Deeg volgens de beschrijving gemaakt. Na het maken van het deeg de volgende ingredi?nten erdoor gekneed.
De vulling was

garaspte oude kaas. 100 Gram
Hamblokjes. 100 tot 150 Gram
Gesnipperde rode ui. 1 grote

Maar wat echt de smaak van het brood maakte was het volgende.
Neem een handje gefruite uitjes (je weet wel,uit zo'n doosje lekker knapperig) Week deze voor met twee eetlepels water.
Doe je ze droog door het deeg onttrekken ze teveel vocht aan het deeg was mijn idee. De voorgeweekte uitjes kneed je ook door het deeg. Dit kom je nadien eigenlijks niet meer tegen als het brood klaar is. Maar de smaak van ui zit wel helemaal door het brood.

Na de tweede keer rijzen het brood aflakken met een geklutst eitje waar een beetje koffieroom ook doorzit. Dan sprenkel je er een beetje grof zeezout over naar smaak.
Afbakken en smullen maar. Het brood heeft als het lekker vers is zekers geen beleg meer nodig..

21bomt2.jpg
 
Ja hoor, ziet er lekker uit!! Zou ook met salami kunnen denk ik... Hmmmmm
 
denk dat je hier heel lekker mee kunt combineren en experimenteren.

mooi brood trouwens
 
Jazeker je kan alle kanten op natuurlijk. Maar die voorgeweekte uitjes moet je eens proberen..
En bij dit brood had ik alles vrij klein gesneden. Ik had verwacht dat het brood niet zoveel zou kunnen "dragen". Maar het deeg is stevig en kan ook met grovere stukken wel goed rijzen denk ik. Al met al valt het brood uit een pakje me niet tegen.
 
Mike + 1  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan