BasBQ
Beef en Steak

Halve maan rooster

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
854
Hela, ik ben op zoek naar RVS halve maan roosters voor mijn Chinese Kamado (Auplex)
Ze moeten samen ongeveer een diameter hebben van 44,5 cm, heb alleen geen idee wat de diameters zijn van de overige merken (staat er typisch niet bij).

Iemand een tip
 
Ga eens langs een bbq speciaal zaak en neem een meetlint mee 😄.
Of zet de flex in je eigen 😉
 
Denk dat ik het rooster van een 47 weber ook passend kan maken die is 44cm
 

Staat bij dat het voor auplex is
 

Staat bij dat het voor auplex is
Die had ik ook gevonden en die past ook in de Auplex, maar niet als je een D&C systeem gebruikt. Dan is 44,5 de Max
 
Gisteren ff naar de Hornbach gereden voor een RVS rooster met diameter 44,5cm en draaddikte van 4mm. Even de slijptol erin en nu heb ik twee halve Maanen voor 19,95.

IMG_20220514_114705.jpg
 
Gisteren ff naar de Hornbach gereden voor een RVS rooster met diameter 44,5cm en draaddikte van 4mm. Even de slijptol erin en nu heb ik twee halve Maanen voor 19,95.
Mijn eerste vraag hier, ik zoek ook een vervangend RVS rooster van 44,5cm. Ik was het hornbach rooster tegengekomen, in de details staat dat het rooster verchroomd is. Nu je hem hebt doorgezaagd, kan je zien wat het nu precies is?

 
Mijn eerste vraag hier, ik zoek ook een vervangend RVS rooster van 44,5cm. Ik was het hornbach rooster tegengekomen, in de details staat dat het rooster verchroomd is. Nu je hem hebt doorgezaagd, kan je zien wat het nu precies is?

Had ik ook gelezen dus had een magneet meegenomen. Ook naar doorslijpen is te zien dat het idd RVS is.
 
Had ik ook gelezen dus had een magneet meegenomen. Ook naar doorslijpen is te zien dat het idd RVS is.
Super dank voor het bevestigen, dat is een mooie deal dan. En zonder scharnier dat vind ik makkelijker met schoonmaken.
 
Goedemorgen, korte update. Inmiddels het rooster ook gehaald, ziet er mooi uit. In tegenstelling tot het standaard weber rooster ook geen gaten onder de handvaten dus net een iets groter kookoppervlak (alle spaken lopen volledig door, bij de Weber zijn ze onder de handvaten onderbroken).

Op de verpakking staat enkel 4mm RVS. Had Hornbach gemaild en die komen net terug met de reactie dat het wel degelijk verchroomd zou zijn. Vraag het me af. Zeker na het doorzagen en de verpakking die er niets over meld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan