BasBQ
Beef en Steak

Hallo BBQ Masters.

 

SaproniQ

Sprokkelaar
Berichten
25
Hi BBQ Masters.

Ten eerste bedankt voor het toelaten tot dit forum. ziet er gezellig uit en heb al aardig wat interessante topics voorbij zien komen waar ik me graag in de discussie meng.

korte introductie:
mijn naam is Jens. ben 28 jaar oud en heb het "fanatieke" Qen vorig jaar opgepakt met een kleine standaard offset smoker van het merk Buccan. heel simpel ding maar ideaal om erachter te komen of het echte Qen ipv Hollands Qen (hamburgetrtje worstje satetje) iets voor mij is.
Ik ben begonnen met het Low en Slow garen van baby back ribs en van daaruit verschillende stukken vlees geprobeerd die ieder zijn eigen bereiding hebben zoals Boston Butt(Pulled Pork) Picanha, St louis style ribs enz.

Uiteindelijk kreeg ik letterlijk de smaak te pakken en ben ik gaan nadenken over een nieuwe Q. zat al een tijdje naar een Kamado te kijken maar gezien het gelimiteerde budget waren de BGE en Kamado Joe buiten budget. uiteindelijk een Grill Guru Besteld. helaas een dag voor het ophalen bleek hij niet meer leverbaar te zijn.. toen kwam mijn vriendin de Jamestown Kamado tegen bij de Gamma. in eerste instantie had ik mijn twijfels maar na uitvoerig checken toch besloten deze mee te nemen en tot op heden nog geen spijt. op de dag van ophalen had ik met mijn maatje al een stuk Beef Ribs op de Offset liggen. bij thuiskomst de Kamado in elkaar gezet en het vlees overgeheveld. uiteindelijk een fantastisch stukje vlees geworden.

Gisteren gelijk ook even het Searing geprobeerd met een stukje Entrecote en Kogelbiefstuk. ook dit zijn twee mooi stukjes vlees geworden.

Hieronder zal ik e.e.a. aan fotos plaatsen van mijn huidige setup en de stukjes vlees waar ik over praat.

Gr. Jens

IMG_3873.jpg
IMG_3898.jpg

IMG_3897.jpg
IMG_3865.jpg
 
Hoi Jens,
welkom bij het Genootschap en bedankt voor je uitgebreide intro
 
Welkom bijnier genootschap
Wel fijn dat je vriendin oplette 👍🏻👍🏻
 
Jens, welkom. Succes met je nieuwe aanwinst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan