BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal

Robbie

Kooltjesharker
Berichten
149
Ik ben Rob en na jaren op een gas bbq gekookt te hebben toch maar besloten om op kolen over te gaan. Gas is wel leuk en snel maar het bbq moment is er niet echt. Had het gevoel gewoon binnen achter het fornuis te staan. Helemaal nieuw met kolen ben ik niet. Mijn zoon, toen hij nog thuis woonde, heeft een rookoven dus daar heb ik altijd wel wat mee gedaan. Tot ik een advertentie las bij een bouwmarkt over een Kamado. Ik had me daar al een tijd in verdiept middels dit forum en veel YT filmpjes gezien, waaronder die van Noskos bbq, toch maar even bekeken. Helaas leek deze nergens op tot ik The Bastard zag. Na veel wikken en wegen (zijn niet goedkoop) besloten om er toch maar een aan te schaffen. Het is uiteindelijk de Medium Urban geworden. Deze week komt ie binnen dus ik ben reuze benieuwd en heb er veel zin in.
 
Welkom Rob!

Veel plezier met je nieuwe bbq.
 
Welkom en veel plezier met de basterd
 
Fire up. Welkom
 
Lekker op de kolen bbq'en ... niets beter als dat! Welkom Rob🔥👍🏻
 
Zij is inmiddels vandaag bezorgd, gemonteerd en wel. Ff 2 uurtjes laten "inbranden" op 150 en daarna wat zalm op een plankje en groenten erop. Ging als een speer. Temp ging wel ineens omhoog bij de groente 200+ (deksel ging iets te vaak open vrees ik) maar door haar ff helemaal dicht te zetten daalde het behoorlijk snel. Morgen een goedkoop spareribje erop als tryout volgens recept van Dennis.
 
Gewoon ff lekker wat dingetjes wat uitproberen ... YouTube van NosKos bekijken en dan komt het helemaal goed ... maar niet van die prefab spareribs van de lidl zou ik zeggen maar gewoon je eigen ding doen 😉 🔥👍🏻 Maar succes met je mooie nieuwe Bastard!
 
Rob, van harte welkom.

Kijk hier rustig rond, je zult vanzelf zaken tegenkomen die je kunt gebruiken om te testen of uit te proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan