BasBQ
Beef en Steak

half moon gietijzer grill KJ, BGE, GG etc.

PascalV

Tondelzoeker
Berichten
5
Hi allemaal,

Als alles goed is krijg ik van de week mijn nieuwe Kamado Joe classic III binnen (yeah! :D)
Nu wil ik direct een halve gietijzeren grill/rooster erbij kopen, alleen zijn die van Kamado Joe allemaal uitverkocht en de vraag is of ze überhaupt nog deze zomer binnenkomen bij de dealers.


Mijn vraag is dus; welk half gietijzeren rooster past op het divide & conquer systeem van de Kamado Joe classic III ?

-ik heb het forum al doorgespit en kwam deze vraag nergens terugvinden-

Alvast bedankt!


(foto voor de sfeer
20200601_182434.jpg
'lamsrack van de weber')
 
Ik heb gelukkig een van de laatste besteld na wat speurwerk bij verschillende sites.

Ik kreeg het advies zeker geen rooster van een ander merk te kopen, want die passen net niet lekker. Ging wel over de kj2 classic.

Eventjes geduld zou ik zeggen.
 
wk 29 komen ze van BGE pas weer binnen, geen idee of ze passen op een KJ maar dat kunnen ze je vast vertellen bij de verschillende dealers.
 
Ik ben bang dat ik dus nog even moet wachten... geduld met dit soort zaken is niet mijn ding zeg maar :(
Heb wel vanmiddag maar alvast een 'griddle' gekocht. Eens kijken wat dat gaat opleveren :)
 
Komen ze pas na de zomer :cry:
Ik hoopte dat een van die comtainers met kamado’s ook een lading opties erbij had zitten. Begreep dat dit de verwachting was bij een van de bbq shops waar ik had geïnformeerd toe ik mij KJ aan het zoeken was.

mijne komt volgens de verwachting een week later. Hopelijk kan ik dan ook meteen wat opties bij bestellen.
 
Blijkbaar is niet alleen de bevoorrading traag maar ook de klantenservice. Dinsdag is één van de halve maan heat deflectors gebroken bij mij, direct een garantieverzoek ingediend maar tot nu toe nog niets gehoord. Gister nog maar een herinnering er achteraan gestuurd, de kamado is niet echt lekker indirect te gebruiken nu helaas.
 
Ik ben bang dat ik dus nog even moet wachten... geduld met dit soort zaken is niet mijn ding zeg maar :(
Heb wel vanmiddag maar alvast een 'griddle' gekocht. Eens kijken wat dat gaat opleveren :)
Heel herkenbaar, ik wacht al meer als een maand, het lijkt ondertussen een jaar :D. Vriezer ligt ondertussen al vol.

Blijkbaar is niet alleen de bevoorrading traag maar ook de klantenservice. Dinsdag is één van de halve maan heat deflectors gebroken bij mij, direct een garantieverzoek ingediend maar tot nu toe nog niets gehoord. Gister nog maar een herinnering er achteraan gestuurd, de kamado is niet echt lekker indirect te gebruiken nu helaas.
balen zeg, een geluk dat je hebt is dat ze in ieder geval nog op voorraad zijn bij verschillende webshops. Dus je hoeft waarschijnlijk niet tot einde zomer te wachten net als voor de andere opties. Het is in ieder geval gekkenhuis in BBQ land, dus laten we hopen dat het is vanwege drukte dat het zo lang duurt voor een reactie.
 
Ik heb zelf een Kamado Joe Classic 2 met een gietijzeren rooster van de BGE dit past inderdaad niet perfect maar hij past wel. De puntjes waar je je rooster overheen laat vallen is bij mij aan 1 kant van het gietijzeren rooster iets te smal maar ik hoef niet al te veel moeite te doen om hem er overheen te krijgen.
En als het echt een probleem is of word draai ik mn divide en conquer gewoon om zodat ik er geen last van heb.
Ik had namelijk hetzelfde probleem met het rooster dit was al eind mei niet meer te krijgen. Wel de bakplaat die je om kan draaien maar dat is toch niet hetzelfde vind ik.
 
Heel herkenbaar, ik wacht al meer als een maand, het lijkt ondertussen een jaar :D. Vriezer ligt ondertussen al vol.


balen zeg, een geluk dat je hebt is dat ze in ieder geval nog op voorraad zijn bij verschillende webshops. Dus je hoeft waarschijnlijk niet tot einde zomer te wachten net als voor de andere opties. Het is in ieder geval gekkenhuis in BBQ land, dus laten we hopen dat het is vanwege drukte dat het zo lang duurt voor een reactie.

Ik heb zojuist gebeld en krijg vandaag of maandag reactie. Dus het komt vast goed. In de tussentijd mijn Weber skills gewoon weer wat aanscherpen.
 
Bij Barbecue xxl hebben ze nu van hun eigen merk. Passen perfect in de KJ Classic. Materiaal en afwerking ziet er ook goed uit.
 
Morgen word mijn KJ1 geleverd en die rooster zit in het pluspakket die de dealer aanbiedt en dus ga ik er vanuit dat hij ze nog heeft.

De hoes bv had hij niet meer en zag deze overal uitverkocht. Bij Bestsale stond deze oo voorraad, maar je weet maar nooit. Dus ff een mail gestuurd en dag erna antwoord dat er nog heel wat hoezen waren. Soms met wat zoeken, vind je die ene minder bekende winkel :)
 
Zo kwam ik nog per toeval een grill rooster tegen bij Coolblue voor de BJ, was volgens mij ook meteen de laatste net als de grillplaat en pizzasteen bij een andere webshop. Ik mis alleen de rode buitenkant om hem in te doen:p. Misschien volgende week.

Maar goed zoeken, zeker nu er een serie containers is binnengekomen met KJ spul. Ik zou het vreemd vinden als daar ook niet een container met opties tussen zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan