Mij verleden week geamuseerd met de rock stove, daar moest een vervolg aan komen.
Dus zondagmiddag lunch op de rocket stove.
Guanciale, het verhaal begint op 19 augustus 2022, dan heb ik deze in het vacuumzout gestoken met de kruiden.
Op 2 september is hij dan verhuisd naar de droogkast en dan komt het lange wachten.
Guanciale moet minimaal 2 maanden drogen en effectief, het drogen gaat traag, begin november zitten we aan amper 20% gewichtsverlies.
Had er 2 gemaakt, dus de eerste aangesneden en de tweede gewoon met rust gelaten.
een 2 tal weken geleden was de eerste op, dus dan uiteindelijk aan deze begonnen, resultaat 23% vochtverlies op 3,5 maand.
Paar schellen gesneden van en in het deksel van de DO op de rocketstove.
het vet wat laten smelten en mooi krokant bakken
Spek aan de kant, paar sneetjes brood dat mijn vrouw 's ochtends gebakken had toasten in het vet van de guanciale.
en 2 spiegeleitjes bakken.
Nog wat krokant spek verkruimeld op het eitje en derest tussen de 2 boterhammen.
Op mijn bord het eitje omgedraaid zodat het geen mooi in de toast kon dringen.
Mooie verrassing, het eitje was onderaan mooi gebruind.
Simpele lunch, maar o zo lekker.
Guanciale is voor mij trouwens de ontdekking in de wereld van charcuterie tot nu toe.
Zit zo veel smaak aan, dit is eentje die ik altijd in huis moet hebben.
Ook voor spaghetti carbonara, gewoonweg fantastisch.
Dus zondagmiddag lunch op de rocket stove.
Guanciale, het verhaal begint op 19 augustus 2022, dan heb ik deze in het vacuumzout gestoken met de kruiden.
Op 2 september is hij dan verhuisd naar de droogkast en dan komt het lange wachten.
Guanciale moet minimaal 2 maanden drogen en effectief, het drogen gaat traag, begin november zitten we aan amper 20% gewichtsverlies.
Had er 2 gemaakt, dus de eerste aangesneden en de tweede gewoon met rust gelaten.
een 2 tal weken geleden was de eerste op, dus dan uiteindelijk aan deze begonnen, resultaat 23% vochtverlies op 3,5 maand.
Paar schellen gesneden van en in het deksel van de DO op de rocketstove.
het vet wat laten smelten en mooi krokant bakken
Spek aan de kant, paar sneetjes brood dat mijn vrouw 's ochtends gebakken had toasten in het vet van de guanciale.
en 2 spiegeleitjes bakken.
Nog wat krokant spek verkruimeld op het eitje en derest tussen de 2 boterhammen.
Op mijn bord het eitje omgedraaid zodat het geen mooi in de toast kon dringen.
Mooie verrassing, het eitje was onderaan mooi gebruind.
Simpele lunch, maar o zo lekker.
Guanciale is voor mij trouwens de ontdekking in de wereld van charcuterie tot nu toe.
Zit zo veel smaak aan, dit is eentje die ik altijd in huis moet hebben.
Ook voor spaghetti carbonara, gewoonweg fantastisch.
Laatst bewerkt: