BasBQ
Beef en Steak

Grote groep BBQ

Wessols

Sprokkelaar
Berichten
30
Binnenkort gaan we met een groep van 30 een tennistoernooi doen. Nu hebben ze gevraagd of ik de "luxe" BBQ kan verzorgen.

We hebben 2 kamado's tot de beschikking, waarvan ik er 1 wil gebruiken voor pulled pork. Dan houden we nog een BBQ over, maar wat raden jullie aan om nog meer te maken?

Dit had ik zelf bedacht, maar aanvullingen zijn meer van welkom :D

Broodjes pulled pork (110°) met Louisiana Coleslaw
3 Kgs procureur

Slow smoked Picanha steak
3x Picanha steak (1,2 - 1,6 kgs per stuk) 135°
30x Zoete aardappel

Middag snack
Beef balls - 110°
Little Smokers 130°
Moinkballs 180°
Garnalen spiezen 220°
 
Dat ziet er goed uit, misschien ook wat pulled beef naast de procureur leggen
 
Als je het redt qua roosterruimte is een lekkere gerookte zalm ook fijn erbij. Voor de bbq liefhebbers die niet perse vlees hoeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar je tijdsschema. De PP neemt al 1 kamado in beslag. Ga je alle middagsnacks op de ander maken voordat de Picanha er op gaat?
 
@ Wessols. Ik ben het met Marc eens. Een goed tijdschema voor de voorbereiding van de diverse gerechten, maar ook op de dag zelf is een stevige uitdaging. Een extra Q is wellicht het overwegen waard.
Alvast veel succes met de voorbereidingen en de uitvoering.
 
Ja dat is inderdaad de uitdaging. Daarom ook de temperaturen erbij gezet, alleen voor de garnalen spiezen moet die echt heet zijn.

Hoor net dat ik nog een gas BBQ erbij krijg, dus daar kunnen de snacks die een hoge temperatuur nodig hebben op.

De zalm is inderdaad nog wel een goed idee! Die krijg ik nog wel ergens naast.
 
Inmiddels is de BBQ geweest (afgelopen zaterdag) in de stromende regen!

Dat mocht de pret natuurlijk niet drukken!

Uiteindelijk is het volgende "menu" tot stand gekomen.

Broodje Pulled pork met Louisiana Coleslaw (06.30 de BBQ aan) op basis van het wedstrijd recept van Noskos
2 hele zalmen in kranten
3 Picanha's van Smokey Goodness
Een berg moinkballs, worsten en ribeye!

Helaas in alle drukte erg weinig (zeg maar geen) foto's gemaakt.

Met 2 kamado's en een grote gas BBQ is het wel gelukt om alles te maken. Maar dan moet je wel de tijd hebben laatste stuk vlees ging 21.30 naar binnen!

Hier toch nog een foto van de pulled pork in de voorbereiding en ribeye's.

Mocht ik nog wat foto's krijgen van meer vlees (of vis) dan deel ik deze uiteraard met jullie!

IMG_20200704_213236.jpg


IMG_20200703_192322.jpg
 
Tja, het weer was afgelopen weekend beslist niet de beste vriend. Maar ja,
Je hebt je evengoed goed kunnen helpen.
Tekstueel ziet het er prima uit. Als de spanning oploopt heb je inderdaad geen tijd voor foto's.
 
goed bezig geweest kerel.
ja, is hard werken voor zo een grote groep. ook wel eens gedaan en toen alles een dag ervoor veel voorbereid (pp en zo)
op de dag zelf alleen moinks en ribs gedaan. en de moinks heeft onze dochter toen grotendeels gemanaged.
maar je heb een leuke dag gehad begrijp ik, en daar gaat het om
waren de gasten tevreden ?
 
Was zeker door buffelen, gasten waren zeer tevreden. De Picanha was bij iedereen wel het beste stuk vlees van de dag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan