BasBQ
Beef en Steak

Griekse kippendijen van de rotisserie

EvelienMP

Vuurmaker
Berichten
71
Bij mijn spit had ik een spiezen set gehad die ik nog steeds een keer uit moest proberen. Qua ingrediënten dit recept van de bbq-helden aangehouden. Heb wel een halve citroen al uitgeknepen met het marineren van de kip.
Ipv heel de dijtjes erop, de dijen in stukken gesneden en aan de spiezen geregen. Kwam erachter dat er twee maten spiezen in de verpakking zaten, top! Voor nu de kleinste maat gepakt.

Ze hebben in de rondte gedraaid met wat cherry hout erbij. Makkelijke tzatzikki gemaakt met Griekse yoghurt, komkommer, veel verse knoflook, peper en zout.
Vergeten een foto te maken, zo snel waren ze op.

57EAD1AF-9856-43F4-A171-820FF72819EF.jpeg


E7EB43B5-584C-4630-8E07-769BEC52116E.jpeg


E830DCF7-5F43-4319-89E2-AA1559252B1A.jpeg
 
kort geleden ook gemaakt. Lekker is dat he.
Echt top, een rotisserie.
Ziet er lekker uit
 
Mooie spiesjes, zullen gesmaakt hebben
 
Spit is echt super fijn voor de Q. Zal zeker goed gesmaakt hebben.
 
Dit moet ik echt eens maken. Kip heeft ook een heerlijke kleur opgedaan. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Super 👌🏼 Ik heb hier ook nog ergens een dichte doos met spiezen staan voor de rotiserie. Hoelang heb je ze laten draaien en op welke temp?
 
Super 👌🏼 Ik heb hier ook nog ergens een dichte doos met spiezen staan voor de rotiserie. Hoelang heb je ze laten draaien en op welke temp?
Oeh ik was ondertussen met allemaal andere dingen bezig, dus precies weet ik het niet. Ik gok dat ze ong 30 minuten hebben gedraaid. Toen heb ik ze getemperatuurd en waren ze rond de 75 graden kerntemperatuur.

De dome temperatuur heb ik niet gemeten omdat kip best wat warmte kan hebben. Ik heb een kleine starter voor ongeveer 3/4 vol gedaan met houtskool. 1 kolenmandje zat vol. Heb ook maar aan 1 kant de warmtebron gedaan. Ze draaien er toch allemaal langs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan