BasBQ
Beef en Steak

Goedkope (draadloze) digitale thermometers en zakthermometers

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Beste Q fanaten,

Ik was eens aan het zoeken naar BBQ gerei op de site waar ik altijd kleren bestel voor de verkoop.

AliExpress is een groothandel gevestigd in China. De prijzen zijn extreem laag, de verzending is gratis en wanneer het product niet binnenkomt heb je 100% geld terug garantie (ik spreek uit ervaring).

Hier kwam ik de volgende handige gadgets tegen:

Draadloze digitale thermometer
HTB10t3AHpXXXXbpXVXXq6xXFXXX0.jpg

http://www.aliexpress.com/item/Remote-Wireless-BBQ-Thermometer-Wireless-Oven-Thermometer-Home-Use-Stainless-Steel-Probe-Large-Screen-with/32265994641.html
  • 1 Probe
  • 30 Meter draadloos bereik
  • -10 ~ 250 C
?18,93


Digitale thermometer
http://www.aliexpress.com/item/Premium-Digital-Probe-Kitchen-Cooking-Food-Meat-BBQ-Thermometer-Timer-Alarm-Clock-2015/32347375878.html
  • 1 Probe
  • 0 ~ 300 C
?11,00


Digitale zakthermometer
http://www.aliexpress.com/item/Kitchen-Cooking-Food-Meat-Probe-Digital-BBQ-Thermometer-freeshipping-Dropshipping-wholesale/1444446962.html
  • -50 ~ 300 C
  • Tot op 1 C nauwkeurig
?4,90


Digitale zakthermometer (Thermapen)
http://www.aliexpress.com/item/BBQ-Thermometer-Barbecue-Foldable-Digital-LCD-Cooking-Food-Probe-Meat-Kitchen-Sensor-Blue/32347052236.html
  • -50 ~ 300 C
  • Tot op 1 C nauwkeurig
  • Met Engelstalige handleiding
?6,95


Voor de snelle beslisser
Beide zakthermometers zijn vandaag in de aanbieding. Zo kost de eerste ?2,45 en de tweede ?6,12.

LET OP!
Betalen kan alleen met credit card.

Groeten,
Niels
 
Die bovenste is dezelfde als die van de Leen Bakker.  Op zich een prima ding.
 
tjub zei:
Die bovenste is dezelfde als die van de Leen Bakker.  Op zich een prima ding.

Wat kost die bij de Leen Bakker?
 
tjub zei:
Ik had hem toen voor ?17,95, maar is alweer tijdje geleden
Ik heb gezocht op het internet, maar ik kan hem niet vinden met de huidige prijs.

Dit leek mij toch een mooi prijsje voor zo'n draadloze digitale thermometer.
Een uitgebreide, niet draadloze kost toch meestal al zo'n ?30.
 
Ben toen op goed geluk in de winkel geweest.  Gewoon proberen. Soms hebben ze nog wat hangen.  Zal ook wel seizoensgebonden zijn.

En anders even hier checken:
www.bradagrills.nl/brada-touch-vlees-thermometer-dt100.html
 
tjub zei:
Ben toen op goed geluk in de winkel geweest.  Gewoon proberen. Soms hebben ze nog wat hangen.  Zal ook wel seizoensgebonden zijn.

En anders even hier checken:
www.bradagrills.nl/brada-touch-vlees-thermometer-dt100.html
Van 60 voor 33. Dan scheelt het dus toch een leuke duit wanneer je het zelf importeert uit China.
 
Bedankt voor de tip!
Goedkoop is duurkoop, maar ik ga het toch proberen :D
 
Ik bbq niet iedere week,  dus voor mij werkt ie prima. Gebruik hem eigenlijk alleen voor de dome temperatuur.
 
dennis zei:
Bedankt voor de tip!
Goedkoop is duurkoop, maar ik ga het toch proberen :D

Dat is inderdaad vaak het geval.
Er staan op dezelfde site ook veel soortgelijke thermometers voor beneden de ?10 van vergezochte B-merken, dat is dan ook inderdaad niks.

Wat echter vaak vergeten wordt is dat de digitale thermometer die je hier in Nederland koopt bij de winkel de volgende weg heeft afgelegd:

Productie in China [kostprijs] -> Chinese groothandel [opslagkosten] --> vervoer naar Nederland [vervoerskosten] -> tussenpersoon (groothandel, franchise verdelen o.i.d.) [opslagkosten] --> detailhandel [opslagkosten] --> jij die de winkel inloopt om het apparaatje te kopen.


Wanneer je hier besteld kort je de weg in tot:

Productie in China [kostprijs] --> Chinese groothandel [opslagkosten] --> vervoer naar Nederland [gratis] --> ontvangst bij jou aan de deur [gratis].


Zoals vele producten worden deze apparaten gemaakt in China (in ieder geval de meesten). Na de productie zijn er enorm veel en vooral hoge kosten, die via deze weg worden omzeild. En dan heb ik de belasting en invoerrechten nog niet eens meegenomen (krijg je alleen mee te maken bij bestellingen boven de ?23,- en zelfs dan kom je er 9/10 keer onderuit).
 
Dat je geen verzendkosten betaalt wil niet zeggen dat verzenden niks kost. Zal op eoa manier dus al in de prijs moeten zitten lijkt me.
Verder geloof ik best dat zo'n item een keer of 3-4 over de kop gaat voor het hier in de winkel ligt.
Zojuist een nep thermapen besteld, die zocht ik nog een, maar dan niet voor de achterlijke ?80,- die zo'n ding moet kosten. Zal wel een slome zijn (het is een blauwe)  maar voor dit prijsverschil vind ik het niet zo erg :D
 
Geinig... ik vind 8 tientjes voor de probe van je leven echt de moeite waard... stuk kwaliteitsgereedschap waar ik bijna dagelijks bij Q maar ook in de keuken enorm veel plezier van heb!

Trouwens, die blauwe met een stickertje zijn juist Super Fast! ;)
 
Ja maar Sander,  als ik naar jouw foto's kijk barbecue jij op een ander, hoger niveau dan ik, dus kan ik ook wel uit de voeten met een goedkopere thermometer :).
Zo vaasje zal ik hem niet gebruiken; voor grotere stukken vlees heb ik de maverick. Voor effe snel checken had ik zo'n wijzer-geval, maar die is nogal onbetrouwbaar.
En ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe dit chinese ding van ?6,- zich houd in vergelijking tot zo'n Chinees ding van ?80,- :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan