BasBQ
Beef en Steak

Goedeavond leden van het BBQ genootschap

 
 
 

KamadoL

Vuurmaker
Berichten
81
Mijn naam is Lin uit het zuiden van het land.
Tijdens de corona crisis bij toeval een keer op dit forum belandt.
Door de enthousiaste verhalen en leuke recepten en bekijken van filmpjes op YouTube ben ik me gaan orienteren op de aanschaf van een kamado.
En sinds eind juli de trotse eigenaar van een KJ Classic 1.
Sinds de aanschaf gebruiken we (mijn eega en ik) de KJ al regelmatig en hoewel het in het begin even experimenteren was, toch al een aantal hier vaak besproken gerechten bereid zoals de BCC, Char Siu buikspek, Char Siu van procureur, Short Ribs,
Zalm met mosterd en bastaard suiker op cederhout, maar ook kleipot rijst
We vergeten in het enthousiasme wel eens foto's te maken maar hierbij toch een aantal van onze creaties tot nu toe.
Bij het gebruik van de Kamado merk ik al dat het controleren van de temperatuur heel eenvoudig is, en dat hij ook erg schoon brandt, daardoor is het verrassend eenvoudig ovengerechten in de Kamado te bereiden.
Wil hier nog even toevoegen dat ik het fijn vind om met een schone kamado te werken,
dat is toch niet erg of wel ? ;)

Verder hoop ik hier nog veel te leren.

IMG_4677.JPG


IMG_4679.JPG


IMG_4683.JPG


IMG_4737.JPG


IMG_4808.JPG


IMG_4810.JPG


IMG_4811.JPG


IMG_4812.JPG


IMG_4844.JPG


IMG_4851.JPG
 
Laatst bewerkt:
Lekkere plaatjes allemaal, welkom bij het genootschap.:)
 
welkom!
 
Welkom hier Lin!
 
Vliegende start. Hoop ooit nog eens zo ver te komen.
 
Ziet er allemaal lekker uit!
Welkom en veel plezier 🥳
 
Welkom hier op het mooie forum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Hoi Lin,
welkom bij het Genootschap.
Schoon, wat is schoon, brandschoon ga je hem echt nooit houden, roetdeeltjes zullen altijd neerslaan op je rooster.
Zolang het rooster goed schoongeborsteld is en afgeveegd met keukenrol en er geen resten aanhangen van de vorige sessie vind ik het goed.
Ik ga mijn rooster echt niet na elke sessie in een sopje doen. Voor de bacteriën hoef je niet bang te zijn, de meeste hebben al het loodje gelegd met een dicht deksel bij 80 graden Celsius BBQ temperatuur.
 
Lin, welkom. De start is alvast toppie.
 
Welkom bij het genootschap
Jullie genieten er lekker van
 
Terug
Bovenaan Onderaan