BasBQ
Beef en Steak

Gezellig uitgenodigd worden....

 
 

Smokey p

Gemarineerd
Berichten
1.207
Kom je mee eten, wij gaan de barbecue aanzetten? Lekker, denk ik. Sta je alsnog zelf erachter onder het mom van dan wordt het niet gecremeerd. Nou had ik zelf lekkere ideeën om te proberen. Perzik met geitenkaas en sommige met roomkaas, pecannoot erin omwikkeld met seranoham, bakken tot de ham krokant is. En bakbananen met chorizo en als het klaar is citroensap erover gedruppeld.
20200816_171655.jpg
Als toetje sinaasappel doormidden, uithollen en gevuld met browniemix en wat cheesecake. Gewoon op hoge temperaturen. 180 200 graden of hoger denk ik, had niets bij me.
20200816_180753.jpg
En nu weet ik ook meteen weer waarom ik een bbq met een deksel wou. Wat ben ik toch gek op me vertrouwde weber.
 
Hahaha. Denk je ook eens verwend te worden..... Sta je daar bij die betonnen bak.

Heb zelf eens een uitnodiging afgeslagen. Ze zeiden : ik heb een nieuwe bbq. Komen jullie een keer bbq-en? Dan mag jij het vlees grillen. Ja, daaaag. Als je naar een restaurant gaat sta je toch ook niet zelf in de keuken?

Maar je gerechten zien er fantastisch uit zeg. Die ga ik zeker eens proberen
 
Heb je je in kunnen houden om niet te vragen “Waar is je barbecue?” 🙈🤣
Zo’n betonnen ding 😖
 
Heb zelf eens een uitnodiging afgeslagen. Ze zeiden : ik heb een nieuwe bbq. Komen jullie een keer bbq-en? Dan mag jij het vlees grillen. Ja, daaaag. Als je naar een restaurant gaat sta je toch ook niet zelf in de keuken?

doet me denken aan mijn vader. Nodigde ons uit voor de bbq, nieuwe weber op gas. “Kijk! Dit is de nieuwe bbq! Je moeder heeft wel een tang en het vlees” 😂 ach, zijn je ouders, en ze had prima vlees 👍
 
doet me denken aan mijn vader. Nodigde ons uit voor de bbq, nieuwe weber op gas. “Kijk! Dit is de nieuwe bbq! Je moeder heeft wel een tang en het vlees” 😂 ach, zijn je ouders, en ze had prima vlees 👍
😂 slimme pa.

Wij kregen de uitnodiging van een vrouwtje in de straat die alles graag in de gaten houdt, maar we voor de rest niet kennen. Das toch net iets anders
 
Mooi dat je het heft toch in handen hebt genomen.
 
Leuk toch, maar als ik ergens ben, dan hou ik me niet met het eten bezig :D
Wel heb ik een vriend die soms bij me thuis alles uit handen nam en het vlees bakte op de gasQ. vermits hij niet vertrouwd is met een kamado, laat hij het weer liever aan mij over:)
 
Is gelukkig allemaal goed gekomen, ziet er goed uit!
 
Hahaha dat is zo'n classic move.. Ja wil je ook mee eten het vlees aanbakken..

Zeker op zon betonnen bak, heb je, je nog aardig mee gered zo.. Petje af..

Zeker de sinaasappel ziet er leuk uit, die ga ik noteren op het bijna eindeloze TODO lijstje :D..
 
Schitterend

Mocht je opnieuw in deze situatie terecht komen, wellicht een tip voor bij een bbq zonder deksel; over het te bereiden gerecht een schaal zetten (op de kop) als een soort van deksel. Dan krijg je nét iets meer warmte van de zijkanten / bovenkant. Verre van ideaal natuurlijk, maar dat is een bbq zonder deksel uberhaupt
 
Die uitgeholde sinaasappelen, zijn zeker top. Maar heb je ook wat met het vruchtvlees gedaan in de gerechten?
 
Perzik en toetje ga ik zeker ook eens proberen.Bak banaan met chorizo kan mijn gevoel nog niet matchen, maar het triggered wel iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan