BasBQ
Beef en Steak

Gezellig pizza

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Eerste keer de weber in de nieuwe tafel getest. Tafel moet nog geschuurd worden en beton nog behandeld worden. Ook moet de everdure 4k er nog in. Ik hoop daar morgen een klap op te geven. De jongste kwam weer een keertje thuis en wilde graag pizza.
Tevens dacht ik aan een testje. De vortex in de weber en de pizzasteen er boven moet toch heet genoeg worden.
Naast de pizza toch nog even een flamkuche uit de vriezer gehaald. Kan mooi als kanarie in de kolenmijn dienen of de weber heet genoeg word.
Allebei aangestoken en een uurtje gewacht.
IMG_20200911_190955_BURST029.jpg


Tja die vortex was wel erg heet. Na 1.5 minuut kwam er rook uit en was de onderkant verbrand. Gelukkig hadden we de
flamkuchen in 4 stukken verdeeld. Even de IR thermometer gepakt en die kon de temperatuur niet meer meten dus boven de 400C
De everdure zat gelukkig iets lager rond de 350 graden op de steen en dat bleef die toch ruim een uur. 3 minuten per pizza
IMG_20200911_191237.jpg
 
Super gave tafel !

leuk experiment met de pizza.. gelukkig geen duur stuk vlees 😉 weer een hoop geleerd toch ...

bedankt voor t delen
 
Dat. was vroeger de functie van de flamkuche kijken of de temperatuur goed was. Als de tafel af is zal ik dat verder delen in het oude draadje,
De volgende keer steek ik hem 2 uur eerder aan ;) of minder kolen.
 
Lekker kunnen oefenen zo en geleerd
Kunnen afsluiten met pizza 😉
 
lekker bezig geweest.
mooi man
 
Ik ben ook wel benieuwd naar die 4K bbq. Is wel een beest van een apparaat of niet?
 
Weegt 80 kg en de buitenzijde is van alu geepoxeerd. Houd de warmte zeer goed vast. Ik loop er nog mee te oefenen om de temperatuur laag te houden. Van hoog naar laag gaat eigenlijk niet. Dan moet je wachten tot die uitgebrand is of er kolen uithalen. Heeft wel 4 temp probes en 2 ketel termometers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan