BasBQ
Beef en Steak

Gewoon een Varkenshaas...

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Een Varkenshaas doet het hier altijd wel goed. Kwam bij de AH dit mooie exemplaar tegen.

Varkenshaas met mayonaise en rub van van Beekum ingesmeerd.

Weber Kettle indirect op 150°C met Hornbach Golden Flame Cocos briketten en een paar kleine stukjes kersenhout totdat een kerntemperatuur van 50°C is bereikt. Hierna de Varkenshaas rondom ingesmeerd met een saus van Sweet Baby Ray's en de Weber verder opgestookt tot 175°C. De saus kan mooi carameliseren totdat de kerntemp. van 60°C is bereikt.

Niet spannend of moeilijk maar de Varkenshaas smaakte overheerlijk.

20211117_172734.jpg


20211117_155601.jpg


20211117_155022.jpg


20211117_154736.jpg


20211117_153819.jpg
 
Ziet er lekker uit 👌🏻


Wat een constructie in die ketel zeg! Mooi geïmproviseerd voor het indirecte werk. Haal je dat uit elkaar als je ooit eens gaat grillen of gebruik je dan gewoon het stukje boven de kolen?
 
Lekker
 
Ziet er lekker uit 👌🏻


Wat een constructie in die ketel zeg! Mooi geïmproviseerd voor het indirecte werk. Haal je dat uit elkaar als je ooit eens gaat grillen of gebruik je dan gewoon het stukje boven de kolen?
Die constructie valt enorm mee, ik heb geen specie gebruikt :LOL: Die bouw ik op en breek ik af in seconden. Het ligt gewoon los. Afhankelijk van wat ik doe heb ik wat van dat los prul waar ik een brikettenbakje mee maak. Werkt prima voor mij en je bent er enorm flexibel mee.
 
Ziet er heerlijk uit. Hoeft ook niet altijd moeilijk en spannend te zijn om er erg veel plezier aan te beleven hè. Inderdaad een mooi kleurtje gekregen dat stukje knorrie.
 
Leuke indirecte wijze om een lekker varkenshaasje klaar te maken zeg. 😀
 
Heerlijk. Zou er zo in willen bijten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan