BasBQ
Beef en Steak

Gevulde puntpaprika met garnalen/gamba?s

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Recept is voor ongeveer 4 halve paprika?s

WP_000071.jpg


2 puntpaprikas (gewoon kan ook maar puntpaprikas zijn zoeter en het oogt wat mooier)
1 bakje kruidenkaas (simpele tuinkruiden oid niet een te overheersende kaas)
2-3 geperste knoflook teentjes
2 theelepels citroensap
theelepel dragon
theelepel sambal (hoeft niet maar geeft een pittiger karakter zonder te overheersen)
bakje garnalen of kleine gamba?s
2-3 plakken bacon per paprikahelft

note: Als alternatief kan je ook een visrub als kruidenbasis gebruiken

Snijd de puntpaprika?s door de lengte doormidden, en verwijder de zaadlijsten en membraan randen
Ik laat de kroon altijd zitten als een dekseltje tegen het leeglopen en het staat wat meer als een geheel stuk groente op je bord

Meng het bakje kruidenkaas met de knoflookteentjes, het citroensap, de sambal en de dragon.
en roer dit door elkaar zodat je een papje krijgt.

Vul de puntpaprika?s tot ongeveer de helft met dit mengsel. leg hierin de garnalen/gamba?s en druk deze een beetje aan zodat ze in het kaasmengsel komen te liggen. afhankelijk van de grote van je gekozen garnalen kom je ongeveer op 5-8 stuks per paprika uit.

Wikkel de paprika's in bacon en leg ze ongeveer 20-30 minuten indirect op de BBQ.
let op dat ze niet schuin liggen want dan loopt de kaas eruit, een alternatief is in een bakje op de BBQ.
Eet smakelijk

WP_000072.jpg
 
lekker hoor, alleen hoeven van mij de garnalen niet
 
Deze lijkt me ook al lekker, kan ook als een lunchgerechtje.... Hmmmm, ik voel een lekkere lunch aankomen, morgen misschien.
 
Leo zei:
lekker hoor, alleen hoeven van mij de garnalen niet

Dus speciaal voor jou de andere variant gepost  :p
ikzelf ben ook geen visliefhebber vandaar dat ik andere variaties bedacht heb, Ik heb overigens ook nog een mediterrane gehakt versie.
 
Boldeagle zei:
Ik heb overigens ook nog een mediterrane gehakt versie.


Als je die dan ook nog even plaatst, Mike? Ik voel een hele paprika-avond aankomen, lekker man!
 
Dominique zei:
Boldeagle zei:
Ik heb overigens ook nog een mediterrane gehakt versie.

Als je die dan ook nog even plaatst, Mike? Ik voel een hele paprika-avond aankomen, lekker man!

Dominique, doe ik zodra ik ze weer maak. Zal ik meteen alles opschrijven en een fotootje erbij doen dit maakt het wat meer af.
 
Top! Ik kijk er naar uit!
 
Boldeagle zei:
Dominique zei:
Boldeagle zei:
Ik heb overigens ook nog een mediterrane gehakt versie.

Als je die dan ook nog even plaatst, Mike? Ik voel een hele paprika-avond aankomen, lekker man!

Dominique, doe ik zodra ik ze weer maak. Zal ik meteen alles opschrijven en een fotootje erbij doen dit maakt het wat meer af.

Goed bezig Mike
 
Creatief met paprika deel 2, blijf ze vooral sturen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan