BasBQ
Beef en Steak

Gevlinderd kippetje.

Ronny

Stoker
Berichten
295
In Portugal bij de Lidl een hele kip gehaald, was toch wel verbaast dat dat hier wel letterlijk nemen.

Lekker boven de houtblokken gegrild.
Was prima gelukt moet ik zeggen.

(Voor de betere opletter, iets met datum van foto's,  deze is tijdens onze vorige vakantie hier gemaakt. )
287560630849a7f2cd8ae26b56a122e9.jpg
c44630d3b978784596df550dfef2544f.jpg
593bf458f00d5729ad0d6fb7068069bc.jpg
2d72758ec0cc3a1418b32d214aaa7799.jpg


Verstuurd met Tapatalk

 
Lekker ruw en ruig hier, mooi werk!
 
Stoer BBQ-en zo op open vuur. Gaaf hoor.
Kun je het vuur niet aan de zijkant stoken. Zodat je een soort indirecte zone krijgt? Of heb je dan geen/weinig hitte bij je vlees?
 
Dat durf ik niet te zeggen. Zovaak doe ik dat niet. Dus kan nog niet op ervaring dat zeggen. Ik heb ook geen thermometer mee op vakantie. Dus dat blijft gissen.
Vooralsnog speel ik vooral met de hoogte en probeer ik met het vuur wat te spelen.

Verstuurd met Tapatalk

 
Bram zei:
Stoer BBQ-en zo op open vuur. Gaaf hoor.
Kun je het vuur niet aan de zijkant stoken. Zodat je een soort indirecte zone krijgt? Of heb je dan geen/weinig hitte bij je vlees?


Een beetje forse gevilderde kip neemt nogal wat plek in op je rooster, ik denk niet dat je dan nog ruimte hebt voor een vuurtje er naast maar dat ligt natuurlijk aan de grote van je grill en ik vraag me af of er dan niet heel erg veel warmte door de voorkant van de oven verdwijnt zodat je niet genoeg over houd om te grillen. :-?
 
Lekker man, kip boven een houtvuur.
Just like the old days, toen we nog in beren vellen liepen.

Het Is in iedergeval duidelijk een kip, en geen vermomde giraf of zo  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan