BasBQ
Beef en Steak

Geplankde asperges.

 
 
 

Jantjes91

Stoker
Berichten
452
Vandaag kwam mijn oude heer op visite en aangezien die niet zo gek van vlees is heb ik een mooi stuk zalmzijde bij de Hanos gehaald. Daarbij komt dat hij ook nog eens gek is op asperges en laten we die nou net op de gevoelige plaat moeten leggen voor de fotowedstrijd van deze maand, kunnen we daar ook is aan mee doen!

Na wat zoekwerk in de boekenkast, hier op het forum en YouTube kwam ik in het boek BBQ Magic van Roel Westera planked asparagus tegen, ziet er niet verkeerd uit dus laten we het is proberen.

Ik heb als eerst de asperges geschild en de uiteinden er af gesneden om ze vervolgens door de olijfolie met wat pezo te rollen.
630DC7E2-B1C6-4F44-9A40-D92C7B254F08.jpeg


Ondertussen was de Monolith al lekker op temperatuur en heb ik de asperges eerst even rondom gegrild op het gietijzeren rooster.

351ADE81-E699-4381-B2EB-6A767013AD8E.jpeg


Ondertussen de zalm klaar gemaakt en op een rookplank gelegd waarna de asperges ook op twee Rookplankjes konden. Over de asperges wat stukjes zachte geitenkaas gelegd en roken maar!
3A77BD8D-BEAB-4911-A753-06D4B77427E8.jpeg


Nadat de zalm gaar was heb ik de asperges een etage naar beneden gelegd en er een kruidenmengsel van olijfolie, bieslook, peterselie en wat peper en zout over heen gegoten.
C0C47B3E-81D0-443E-8354-B0C658DDDE4E.jpeg


Ik ben of was eigenlijk zelf nooit echt een fan van asperges maar dit was toch wel heel erg lekker!
F3EB5765-FA5D-4220-AE37-4DFD6A36A169.jpeg
 
Zo, wat een mooi bereid gerecht.
Dit is zeker genieten geweest.
 
zo hee, dat ziet er prima uit zeg.
lekker hoor
 
Weer zo’n creatieve variant. Mooie bereiding. Zelf ben ik niet zo van de geitenkaas maar ik kan me best voorstellen dat dit er goed bij past.
 
weer een mooie bereiding van de asperge. Ziet er zalig uit. Succes met de fotowedstrijd.
 
Mooie inzending, het ziet er heerlijk uit.

Succes met de wedstrijd.
 
Asperges met geitenkaas. Nog niet eerder tegen gekomen maar ik zou het graag proberen 😁

Succes met de wedstrijd!
 
Mooi verslag en lekker gerecht. Die ouwe heer van je zal nu vaker aankloppen voor het eten TOP
 
Mooi gerecht! Moet wel zeggen dat de geitenkaas zelf niet direct gedurft had. Maar nu dat ik dit zo zie.... gaat hijbmijn to do lijstje op.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit. Mooi product asperges…
 
Oh, asperges met geitenkaas 😋😋😋😋. Deze gaat op mijn to do lijstje. Ziet er echt geweldig uit.
 
Mooi gerecht! Moet wel zeggen dat de geitenkaas zelf niet direct gedurft had. Maar nu dat ik dit zo zie.... gaat hijbmijn to do lijstje op.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Het was voor mij ook een gokje, maar ik kan je zeggen dat dit zeker voor herhaling vatbaar is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan