BasBQ
Beef en Steak

Gepekeld varkensfilet

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Vandaag heb ik een recept gemaakt, gehaald van dit blog. Hier moeten jullie ook eens kijken, geinig hoor!
http://www.bbq-nl.com/2007/06/brined-pork-chops.html

Ik had geen ribkarbo's maar varkensfilet.

c6f205ef.jpg


In 3 stukken gesneden, zo'n 200 gram per stuk.
b401ff4e.jpg


In de ziplock, van de Ikea.
8cadb12a.jpg


Het eindresultaat, met gebakken aardappeltjes uit de *ven, en zelfgemaakte appelcompote
fa7454d3.jpg



Wat is het oordeel? Het oordeel is, je moet het eigenlijk niet op de WGA doen, want dan gaat het denk ik te snel, waardoor het toch een beetje droog word, ondanks de thermometer. Het vlees ligt te dicht boven de kooltjes. Of ik had natuurlijk minder kooltjes moeten gebruiken, ik liep te rotzooien. Thermometer deed het niet goed, dus heen en weer rennen om iets anders te regelen enz enz.

Maar!!!! De smaak, hoe was die dan? Jawel , GEWELDIG!! Echt heel lekker! Dus dit gaan we zeker nog vaker maken.

 
Is nog steeds ??n van de favoriete recepten hier! Jammer dat het niet helemaal goed ging :(
 
Ziet er evengoed erg lekker uit.

Dat van de WGA snap ik opzich wel, zelf nog een "luxe" WGA in bezit een charQ260 en daar zat ik ook vaak mee te stunten om het niet te hard te laten gaan, dus direct / indirect Q'en was daar zeker een must op.
 
noskos zei:
Is nog steeds ??n van de favoriete recepten hier! Jammer dat het niet helemaal goed ging :(

Maar de smaak was top, dus we gaan voor de herhaling!
 
Toch een leuk stukje om met ons te delen.
Goeie tip van dat forum overigens  ::)
 
Ziet er helemaal niet verkeerd uit.
 
lekker stukje vlees hoor
 
Dat is altijd balen als je thermometer het af laat weten, maar het heeft toch nog gesmaakt.
 
Frits zei:
Dat is altijd balen als je thermometer het af laat weten, maar het heeft toch nog gesmaakt.
Thats an understatement, ik ging tekeer als een dulle griet, jawel.... Mopperdemopper.
 
Dominique zei:
Frits zei:
Dat is altijd balen als je thermometer het af laat weten, maar het heeft toch nog gesmaakt.
Thats an understatement, ik ging tekeer als een dulle griet, jawel.... Mopperdemopper.

hehehe en die dollie grieten kunnnen tekeer gaan  ::)
 
maar het ziet er wel verrukkelijk uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan