BasBQ
Beef en Steak

Gasbarbeques op de camping

willyowinki

Stoker
Berichten
325
Straks is het weer zo ver; camper,tent,caravan of wat dan ook klaarmaken voor een vakantie op een camping of ergens in de natuur.  En logisch natuurlijk dat daar juichend naar wordt uitgekeken door de beheerders er van; maar in ieder geval zeker niet naar de jongens die daar zo nodig een gehaktbal moeten poffen op een hout(skool)vuurtje. Een fik is dikwijls sneller gemaakt dan geblust,nietwaar?
In "hardware"  is het draadje "WGA Gas staat op marktplaats" zo juist afgesloten. In de laatste reacties daar (lezen!!) wordt gesproken over de vervanger van de kolenbarbeque door een gasgestookt exemplaartje waarmee het werken meestal wel wordt toegestaan. Geen vonken,nauwelijks gevoelig voor wind. De Weber Gas is in Europa een nagenoeg afgesloten hoofdstuk en nauwelijks tot niet te koop. Een zeer waardige opvolger is de "Outdoorchef City Gas" een lekker pittig klein ding. Onze Dominique begon er ooit mee; heeft hem inmiddels weer weggedaan wegens hogere BBQ aspiraties maar denkt er met plezier naar terug. Ikzelf ben ook aan het BBQ avontuur begonnen met dit ding,maar ik heb het nog altijd en gebruik het tussendoor nog steeds met groot genoegen.Voorlopig gaat-ie niet weg,zelfs niet voor de nieuwprijs.  Maar ik heb er dan ook mee leren werken;want het is niet zo dat je een bonk vlees er op knettert en er dan na een paar minuut een geweldige maaltijd vanaf komt. Net als bij  fietsen moet je het je een beetje eigen maken. Duur?
Wat is duur? Je kunt altijd een prijs kopen natuurlijk ,maar ook gaan om voor meer geld iets goeds te kopen dat dan ook veel meer kwaliteiten heeft. Van die goedkope dingen ,ik bedoel de kleintjes voor  outdoorgebruik,(straks weer volop te koop,ook op marktplaats...hoe zou d?t nou toch komen?) ga je spijt hebben. Je bent gewaarschuwd. De enige veilige houtskoolvervanger voor gas die ik kan bedenken is de Cobb. Prima tof ding,maar ja hoor,daar kom je ook niet aan voor een paar tientjes.
 
heb een paar Gas cobbs staan voor de helft van de prijs .  zijn wel een stuk groter dan de normale
 
kun je een foto plaatsen?
hoeveel cm doorsnede heeft het kookoppervlak?
 
ga ik morgen voor je regelen .weet ik ook de prijs voor je
 
dank je alvast, mogelijk heeft een van mijn dochters belangstelling...
 
Terug
Bovenaan Onderaan